Alla inlägg den 4 juli 2013

Av Camilla - 4 juli 2013 10:03

Fast det har avrit manfall... numera är det bara jag, Linda och Markus som är där. Ja, mamma också förstås, men det är ju inte meningen att hon ska renovera, det är ju vi som gör det åt/till henne. Fast måla elementen har hon fått lov till :P

Och Linus är inte så samarbetsvillig så det är inte så mycket som jag gör heller för den delen   . Men fast att han är gnällig och det är jobbigt så kan man egentligen inte klandra honom... han har två kindtänder som håller på att bryta igenom, så varken mat eller lek blir som vanlgit. Lille stackaren.


Några gipsskivor till som ska upp, två valv som ska byggas, spackling, tapeter, lister och in med elementen och voila! Så är det färdigt... men knappast denna helgen.


Av Camilla - 4 juli 2013 09:44

Igår tog jag och Linus bussen från Jämshög till Sölvesborg och Killebom marknad. Med på bussen var också Ida med kusinerna Fabian och Lovisa. 

Första gången Linus åkte buss och tror ni att jag hade kameran med mig för att föreviga detta?? Nejdå, den låg hemma i lådan, som alltid numera känns det som.

Inne i Sölvesborg ställde vi oss i kön till bankomaten, och väntade samtidigt på att Linda och mormor skulle dyka upp. 

Det gjorde de ungefär samtidigt som det var vår tur att ta ut pengar.

Sedan styrde vi först bort till Team Sportia's gårdsförsäljning. Där köpte jag ett par Reebook Walking skor. De skulle kostat 1000spänn men gick på 499:-. Sköna och bra men det känns som om hälen lossnar lite när man går. Eller lossnar och lossnar... som om min häl åker upp ur skon. Kanske får knyta dem hårdare när jag har dom på.

I ett stånd hittade jag mina strumpor, köpte tio nya par som jag inte haft innan (ja utseendet alltså :P).

Tittade på ny plånbok i ett stånd utanför Swedbank, stod och jämnförde olika modeller. Den ena kändes plastig men vad tror du om denna säger jag till Linda och visar en annan. Ja, ta den så kan du rensa bland korten säger hon. Ha, här är inte ett kort som jag inte har användning för svarar jag, varpå försäljaren tar plånboken från mig och säger Tack för visat intresse, och sätter tillbaka den på bordet och vänder sig mot en annan kund. Jaha, får jag inte köpa av dig så gör jag väl inte det skitstövel, så jag går vidare till ett annat där jag hittade en modell som jag är nöjd med. Ganska snarlik den jag inte fick köpa i första ståndet. 

Åt Linus hittade jag nada! Tänkte att jag skulle fynda kläder hos Name It men där fanns verkligen inte mycket för en pojke i hans storlek. Hade han däremot varit flicka så hade han haft garderoben full! Lite orättvist att det finns så mycket till flickor och inget till pojkar.

Efter det var det dags att följa Ida och barnen till bussen. Jag och Linus skulle följa med mamma och Linda hem till Agerum där vi fortsätter med renoveringen.

Men den bussen i linje 561 som skulle gått kl 12,45 kom aldrig så de fick vänta tills nästa kom. Varför den uteblev var det ingen som kunde svara på. Så roligt att stå där med två trötta och rastlösa små barn (, och 4 år) som bara ville hem och vila. Fabian hade dessutom börjat att känna av sitt ben.



Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards