Alla inlägg den 23 maj 2013

Av Camilla - 23 maj 2013 11:54

Var iväg och köpte en till odlingskrage och mer jord, för jag gjorde ett litet fel med purjolöken... inget jättefel, men om vi har tur/otur så blir det 50-60 purjolökar... Jag råkade vända upp och ner på påsen och tömma ALLA fröna. 

Dessutom så råkade jag välta ner ena lådan med pumpafröer och jord, så för att vara på den säkra sidan planterade jag några fröer till, så det är 20 pumpaplantor. Tänkte att de senare skulle planteras ute i helgen, purjolöken kom igång sent så det dröjer 10-12 cm till innan de ska sättas ut. 

Har även satt squash-plantan jag fick av svärmor, och en planta med gräslök ska också dit tidsnog. Funderar på en planta dill också, det luktar så gott framåt kvällningen. Och kanske persilja, det är gott att ta en då och då direkt från landet och smaka på.


Passade på nu när Linus är på dagis, så förutom odlingskragen och säckarna med jord jag fick kånka upp i famnen (ena skakeln på skottkärran sa sayonara i går när jag hade tänkt köra upp allt i "odlingsdelen" ) så har jag även ställt undan snöskyffeln, det dröjer förhoppningsvis minst ett halvår innan den behövs igen, och klippt ner ena schersminen lite grand så att grenarna inte hänger ut över bilen. 

Egentligen hade jag tänkt att dammsuga också, men det gör jag när Linus är hemma, så kan han få "hjälpa" mig. Men tvätten ska upp i alla fall. Undrar om regnet håller sig undan så jag kan häönga ut den ute? Tvätten luktar så gott när den torkat ute på linan. 

Känner redan att blomjordssäckarna straffar mig :(

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards