Alla inlägg under januari 2013

Av Camilla - 15 januari 2013 08:05

Innan Linus fick sin första förkylning funkade det att lägga honom i spjälsängen och säga Nattinatti, nu sover vi, så somnade han av sig själv. Men efter att ha behövt bära honom en hel natt, då han fick panik när han låg ner och hade problem att andas, så sket det sig, man fick bära honom till söms. Och så är det fortfarande. Men han väger ju snart 10 kg så det är tungt att gå omkring och bära på honom, och jag har redan sådan värk i mina armar och händer så det blir en ren pina. Men jag vet inte hur vi ska komma tillbaka till att kunna lägga honom i sängen och han somnar själv, för nu vänder han sig om, sätter sig upp och ställer sig sedan upp, gråtande alternativt skrikande. 


Lite trött på att han dessutom vaknar runt sex tiden och är klarvaken, så vi provade att låta honom vara vaken längre på kvällen, men det hjälpte inte... mer än att han är svårare att få till ro när det är dags att sova för natten. Visst, det har varit lite gnäll och gymnastiska övningar i famnen innan också, men de senaste två nätterna har det varit nästan omöjligt, han har åmat och ålat sig runt, vill INTE ligga ner, ska sitta upp. Vet inte om han ska vara i famnen eller på golvet, gråter så han hulkar tillslut. 

Idag vaknade han vid 7 igen, och det får nog bli denna tiden man får sikta på, han mår nog bäst av det. Jag får helt enkelt vila när han gör det istället för att hoppas på längre sömn på morgonen. Trots att det oftast är en eller två rundor på natten då man får vyssja till sömn igen. 

Tids nog blir man väl människa igen, även om man i dagsläget känner sig mer som en zombie! Jag får helt enkelt lägga mig tidigare på kvällen jag också.... fast han behöver nog en flaska vid 22-23 tiden i alla fall, och då störs min sömn i alla fall.... Det där med föräldrarskap är då inte helt enkelt...

Av Camilla - 7 januari 2013 16:24

Linus är inne i en period igen då det är mycket bära, och det känns i mina händer... Kunde knappt öppna en skruvkork utan att skrika högt så ont har jag i höger handled. Vänster är lite bättre....


Känns att han väger 9 kg... min lille tjockis   

Av Camilla - 7 januari 2013 16:19

Var och handlade på Willys i Olofström idag, och när jag kom ut från affären satt där världens sötaste lilla black and tan cavalier mitt emot ingången, lite uttryck som Walther jag lånade till Lillan, ungefär. Då knäppte det minsann till av saknad... :(

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards