Alla inlägg den 25 september 2012

Av Camilla - 25 september 2012 17:18

Jag gjorde en Gastric ByPass i maj 2008, och en bukplastic 2010. GBP gick jättebra, mådde toppen, vikten dalade och jag kände mig lättare både kroppsligen och själsligen. Äntligen hittade jag mig själv.

2010 när jag gjorde bukplastiken gick det väl inte lika lätt eller bra. Jo, själva OP var kanon, och jag mådde bara bra efteråt, MEN såret ville inte läka, började vätska redan bara någon dag senare så jag var inne på akuten ett par gånger. Sedan några turer till distriktsköterskan innan det var dags för kirurgen igen, som klippte upp allt och därpå hade jag en hel vår med täta besök på kirurgen, vakuumpump och inte räknades jag som läkt förrän i slutet av maj 2010.

I september 2010 öppnades ett litet hål igen och började vätska, och jag bokade snabbt tid hos distriktsköterksna men det hann läka igen innan jag kom in och fick visa upp det.

I september 2011 satte det igång igen, öppnades, vätskades (varas) och ville inte läkas. Tog kontakt med Hälsoringen men fick en vikarie som sa att han kunde inte göra något förrän jag hade fått min bebis och då var det operation igen som gällde.

I sommar började jag att jaga kirurgen, men blev hela tiden kopplad till Karlskrona och dit vill jag inte så jag avvaktade. Fick för några veckor sedan kontakt med Karlshamn och idag har jag varit inne och träffat "min" kirurg igen, samma som gjorde bukplastiken. Han kände och klämde, beundrade förra operationens resultat och sa: det här ska vi opererera.

Så på onsdag nästa vecka (3/10) ska jag opereras igen, de ska öppna, ta bort det stygn de tror ställer till det och skära fram lite ny frisk vävnad. Mer om det kommer senare.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards