Alla inlägg den 4 juni 2012

Av Camilla - 4 juni 2012 11:41

Började i fredags med Pepticate. En ersättning som de med komjölksallergi ska kunna dricka, trots att den är baseradpå komölksvassle.

Det positiva: han spontanfiser mycket mer utan att behöva jobba för det. Han sov bättre i början och var lugnare.

Det negativa: han kräks MYCKET mer, och då menar jag mycket. Både han och jag byter kläder flera gånger om dagen, igår spydde han ner i soffan två gånger när han skulle rapa, och han sov sämre i natt. Var jämnt över lag gnälligare och svårare att få till ro igår. Inatt sov han inte över, och var riktigt gnällig.


Han har fortfarande lite svårt att bajsa, jobbar för det MEN skriker inte riktigt lika mycket. Bajset kommer inte ut med ett svosch som känns igenom blöjan.


Att fisarna ochbajset luktar värre än gödsel är väl något vi får vänja oss vid.


Vet inte om han är i en utvecklingsfas eller om denna vällingen inte var rätt för honom, den heller, men vi ger det ett tag att ändra sig. Nackdelen var cokså att han väckte pappa i natt när han var gnällig och skulle äta, och pappa skulle upp kl halv fem i morse.

Idag är han gnällig, slarvar med maten och har svårt att somna.

Av Camilla - 4 juni 2012 11:15

  I lördags fick vi besök. Klara kom med mamma och mormor för att inspektera. Första gången hon varit med inne här, annars har hon suttit i bilen.

Hon gillar sin kusin "Linoos" och säger ofta att han är söt. Men hon svarar inte när man säger att hon också är söt, nästan som att hon blir lite generad.

Hon fick hålla honom i soffan (under övervakning förstås) och satt en kort stund hos honom i spjälsängen. Ja, han har nu flyttat till spjälsäng, eftersom vaggan började bli lite liten. Och vad skönt det är för min rygg att inte behöva huka sig på samma sätt, då spjälsängen har höj- och sänkbar botten :)
I spjälsängen hittade honLinus kanin-nalle och döpte den hastigt till Linus Hulda. Hulda är namnet på hennes egen kanin-nalle OCH på en av moster Lindas kaniner, som fått besök av både Klara och Benjamin under årens lopp.

Hon lekte med leksakerna som mormor hade med sig fån Jessika, och eftersom hon inte är fullt säker på Markus ännu, höll hon ett öga på honom, och kommenterade när han gick upp för trappen till Linus.


Men hon är inte riktigt hundra på det där med att jag bor här. Hon accepterade att jag bodde i Mjällby, men är lite tveksam till Jämshög. I lördags när de skulle hem så sa hon att jag och Linus skulle åka hem också. Hon vill fortfarande ha mig i Agerum, och inte konstigt, där bodde vi ju ihop hennes första tid och hon var van vid att kunna leka på mitt rum, och somna i min säng.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards