Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Camilla - 11 maj 2012 12:08

 

Lite suddig bild, men fick hans smile på bild i alla fall

 

Ligger på täcket och pratar med pappa

   

Sitter i den nya babysittern.

Av Camilla - 11 maj 2012 05:43

Vilken skillnad det är på lillkillen! Han sover mycket bättre, bara att lägga honom i vaggan - oftast i alla fall - kanske ge honom nappen även om det inte är alltid som han vill ha den, lägga nallar runt honom och ett täcke och så somnar han. Ja, inte alltid, det ska erkännas, men det känns ändå som om det är mer ofta än inte.

Dessutom rapar han värre än sina mostrar, och DET m¨ste vara skönt, att bli av med lite spänningar.


Igår skulle vi skriva på faderskapsbekräftelsen, och Linus var lite gnällig när det var dags att klä på sig ytterkläderna. Men så fort han fick mössan på huvudet som somnade han. Snacka om Pavlovs hundar ( de började dregla när de hörde matklockan har jag för mig). Han somnar när han ska åka bil.


Köpte Minifom droppar också. Han har inte kolik, tror jag inte i alla fall, även om det nästan alltid är vid samma tidpunkt på dagen som det ska gråtas och stånkas. Men det brukar vara när det är dags för det big thing dvs bajsa. För om det är kolik, inte ska han tystna när man tröstar honom då? Räcker oftast att man lyfter upp honom och pratar lite.

Men ska ge honom Minifom i alla fall, och se om mönstret ändras.


Igår fick han en present från Olofströms Kommun: en vit body med guldiga bokstäver: Ny i Olofström.


Fick också papperna från försäkringsbolaget, nu är han försäkrad också.

Ganska intressant: hundarna har jag alltid haft försäkrade, likaså bil, lägenhet och nu Linus.... men jag har ingen på mig själv. Kanske man skulle titta runt om det? Fast jag avskyr att behöva jaga runt och läsa allt det finstilta.


Igår kväll fick han mat vid halv åtta, och inte förrän efter 1 i natt vaknade jag av att han var lite gnällig. Mer än 5 timmars sömn för honom, längsta perioden av sömn hittentills. Själv borde jag nog ha sovit litye under dagen, för innan tio borstade jag tänderna och kröp i säng. Även om vi inte somnade meddetsamma utan låg och pratade lite innan.


Strax efter tre vaknade jag igen och gav honom nappen, då han gnällde lite grand, men inte förrän vid halv fem var det dags för flaska igen.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards