Direktlänk till inlägg 15 mars 2012

Dagens ärende avklarade

Av Camilla - 15 mars 2012 20:25

Körde till Olofström och skrev in mig på deras arbetsförmedling. Likabra att ha det gjort innan fröet anländer, för vem vet hur tiden räcker till sådana lyxresor efteråt ^^

Ganska skönt, egentligen. Ny handläggare som kanske kan ge mer hjälp och t om med LÄSA läkarintygen som AF själva begärt och bekostat. Har varit på utredning både hos min familjeläkare och på Blekingesjukhuset, och fått konstaterat att jag har förskjutningar i nacken, fibromyalgi och att psoriasisartrit inte kan uteslutas, men ändå har AF i Sölvesborg inte satt några koder på mig    Känns väl positivit?? Hur fasen ska man kunna få den hjälp man behöver då?


Vidare till Familjeläkarna i Olofström, där finns min fd familjeläkare från Vårdcentralen i Sölvesborg, och vi funkade bra ihop, så jag la in en ansökan på lappen om att få henne igen. Fick order av min barnmorska att jag skulle ha det gjort innan fröet anländer, så att distriktsköterskan kan komma och "besiktiga oss" när fröet anlänt.

Snabbt och smärtfritt, bara att lämna in en lapp.


In lite snabbt på Ica Maxi när jag ändå var där. Köpte Taco-krydda och Kanel.... Hittade inte mycket mer som jag behövde eller ville ha. Praktiskt att det blev kanel med tanke på att assistenten kom i eftermiddag.

Glömde köpa kattmat som jag tänkt så det fick mamma likt förbannat ta i Sölvesborg :P


Väl hemma i Agerum, så kunde jag inte låta bli en runda bland kaninerna, så det blev kloklippning på två av Lindas alaskor.

Ganska roligt, eller roligt och roligt... man hör flera alaska-uppfödare som inte kan para sina honor på vintern, det blir inget... Linda har en del alaska-ungar födda som springer omkring. Inget fel på brunsten hos hennes honor vintertid. Fast det var som Pentti sa: det kanske beror på ägaren också   


Lotta och Zambo kom upp en tur också. Zambo är en unghanne, blandras. Ser ut som en briard men har inte den rasen i sig. Gissa om han bjuder på många skratt när han har öset på gräsmattan och leker med bollar. Inte haft det helt lätt, den killen, så det finns en hel del ovanor, men Lotta börjar få pli på honom. Charmig är han i alla fall :)

Och snäll! Kidsen brukar gilla honom, fast han har aldrig fått lära sig att vara lugn runt dom, så man får vara med så han inte skickar iväg dom. Klara pratar ofta om Zambo, men är väldigt försiktig runt hans bakdel och svans, de är ju alltid i rörelse.


Fick ett mail igår, från en tjej som pappa köpt New Zealand Red av. Hon var på jakt efter rasen igen och undrade om vi hade något.  Nu är det så att det ska födas lite kullar vilken dag som helst, om inte honorna kladdar eller luras. En ren tysk-kull, och några kullar efter tysk hanne och pappas egna honor. Han köpte ju in två hannar och en hona i Tyskland i december. Kan bli spännande. Inte så många som har rasen aktivt längre. Och det är sorgligt för de kan vara härliga!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - Torsdag 14 mars 09:39

Ja, faktiskt det är helt okej. Det är mindre okej att vara elak och småsint för att man känner så. Jag kan vara avundsjuk på andras framgång, lycka eller tur. Det betyder inte att det är okej att börja prata illa om dem, till dem osv. Jag är avun...

Av Camilla - Tisdag 12 mars 12:05

Förra veckan var ganska stressig för mig, en dag extra på jobbet, innebandymatcher på helgen (publik men det tar på krafterna med all spänning) ett extra vattenpass på söndagen. I går hade jag semester för att skjutsa mamma till sjukhuset för koll av...

Av Camilla - Måndag 4 mars 18:36

Det är mer som en fars - den vilda jakten på att komma fram på telefon till sin vårdcentral. När jag ramlat på jobbet ringde jag flera gånger till vårdcentralen när jag började få ont. Jag ramlade i november, kom fram i mitten av januari. När jag...

Av Camilla - Lördag 2 mars 16:58

I dag har jag och Lotta varit och tittat på en lokal inför kaninutställning. Det är ju inte Mörrums Folkets Park precis, men den är alldeles för dyr för att hyra numera. Så vi har hittat en mindre lokal och ett datum i september. Kanske vädret tillåt...

Av Camilla - Fredag 1 mars 20:19

Så då har man anmält kaninerna. På söndag ska samtliga kaniner ställas, Maja 3 år gammal, hennes döttrar från förra året och Linus båda hermelutter. I Örsjö ska hermelutterna och Majas döttrar ställas.  Snart dags att anmäla till Önnestad också...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards