Alla inlägg den 9 mars 2012

Av Camilla - 9 mars 2012 08:50

Tredje dagen på raken när jag vaknar runt sex. Inte min melodi precis, men vad göra när man inte kan somna om?

Lyckades sova en stund på dagen igår, eller ja, stund... 2 timmar sov jag som en stock :)

Dessa morgnar har varit fina, ja, gårdagen var ju ett bakslag, men det är något fint med snö också, bara man slipper ut och halka runt i det.

Idag är det strålande solsken, jag har fönstret öppen och det skiner rakt in på mig. Härligt! Det är 4 plusgrader nu kl 9, och tyvärr det enda "fågelkvittret" jag hör just nu är skatorna i träden.


Idag börjar Föräldrarutbildningen hos MVC i Sölvesborg. Kan bli spännande! Har redan varit på en info träff med förlossningsbarnmorska från Karlskrona. Det var också ganska så givande. Fast det mesta visste man egentligen, genom att ha läst sig till en del, och alla som envisas med att dela med sig av sina historier när de fick barn. Ibland blir det för mycket av det också, även om de troligen menar väl.

Föräldrarutbildningen ska handla om graviditet, förlossning, smärthantering, profylaxandning, amning, föräldrarskap mm.

Med tanke på min familj så är jag ganska så insatt i det mesta    svårt att undvika det med tanke på hur många kids det blivit de senaste åren. Men just det som har med förlossningen att göra kan vara nytt för mig.


Visst man kan förbereda så mycket som möjligt, men när väl det lilla fröet är kommet så är allt på gehör. För vem kan förutse allt som kan hända och SKA hända med bebisarna. Dessutom är inte två bebisar varandra lika.


Igår gick det en hel dag utan minsta känning av foglossning: UNDERBART! Men vaknade i morse med ont i höfterna.

Har också märkt att fröet blir mycket mera rörligt och alert när det spelas musik. Om det är som den gillar det eller inte, det vet jag inte. Men h*n rör sig mera när det är ballader, Nisse Hellberg eller country musik som spelas :)

Helt klart mer dansant än föräldrarna   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards