Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Camilla - 27 februari 2012 13:19

Var hos sjukgymnasten i torsdags för min foglossning och fick veta en del.

För ganska många år sedan sökte jag läkare för lite olika besvär, men tanken på att mina ben var olika långa ELLER att höfterna inte var okej, det förkastade läkaren som ren inbillning. Men i torsdags säger sjukgymnasten - utan att först ens ha rört vid mig - att mina höfter är ojämna. Och efter att ha känt lite och låtit mig böja,sträcka etc säger hon att min vänstra höft är låst, och att jag ska undvika sådana rörelser där jag lyfter båda benen samtidigt, när jag ligger. De "kuggar över" och det hörs ett knäppande ljud.


För att rätta till höften behöver jag få hjälp MEN inget hon vill göra i dagsläget. Det ena sättet innebar att jag fick ligga på rygg ganska länge och det protesterar fröet emot. Och så trycker det så jag får andnöd och om jag har otur även svimningskänslor. Det innebar även akupunktur men det har jag inget emot, det är ganska skönt (säger jag sm egentligen är livrädd för allt som gör ont)

Det andra sättet innebar fingrar i en kroppsöppning och DET låter INTE lockande precis. Dessutom fanns det  - om än liten - risk att den behandlingen skulle starta leveransen av fröet och det är ju lite onödigt. H*n kanske behöver de sju veckorna som är kvar, i sitt nuvarande logi.


Fick låna en TENS-apparat över helgen och det var jätteskönt. Beställningen går iväg idag om att hyra en sådan. Som jag även kan ha med mig under förlossningen.

Fick en del övningar för höfter och ben, som jag ska göra, fast måttligt. Får absolut inte göra ont. Dessutom fick jag hjälp och tips för knipövningar och det var mycket uppskattat! Ju bättre tränad och förberedd desto mindre risk för sprickor kanske. Gilla på det!


Om jag hade velat så hade jag fått ett par kryckor som avlastning, men jag vet inte om det är riktigt så illa. Jag är van vid att alltid ha ont, det som är problematiskt är ju långt stillasittande på hårda underlag.


I torsdags provade vi graviditetsbälte, meningen var att jag skulle ha ett sådant till hjälp men det funkade inte. Ena storleken gjorde ont i ryggen och andra var för stor.


Fröet ja, h*n har varit väldigt aktiv i helgen, så aktiv att det varit svårt att sitta i soffan. Verkar föredra höger sida av magen när jag står/sitter/går. Men idag har det farit fram och tillbaka. Och när jag hade Pompan i knäet så var H*n där och buffade mot henne. Inte så konstigt egentligen, kommer ju att leka med sin kusin när h*n blivit äldre så det är lika bra att börja lära känna varandra redan nu. Fast Klara verkade inte märka något av inviterna.

Idag kunde t om sjukgymnasten känna av det, och hon pratade lite med magen ^^

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards