Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Camilla - 30 januari 2012 11:17

Tycker helgerna skenar iväg. Ja, veckorna går snabbt de också, men helgerna är alldeles för korta.

Denna helgen har vi firat Pompan som fyller 2 år på lördag. Men eftersom familjen (de med kaniner i alla fall) är på LU i Norrköping så blev det kalas för mostrarna med familjer i lördags.

Av mig fick Pompan en tunika (?) som passar bättre framåt sommaren, och ett par tights. Av Linda fick hon också kläder. Inte många 2 åringar som blir överlyckliga över kläder. "Kolla mamma, kläder". Av mormor och morfar fick hon pengar, och ett kort med en kanin. Nu bryr hon sig inte om pengar direkt, men kortet var uppskattat. Kaniner ska klappas.

I fredags tog jag en liten lur i soffan i Agerum, och när jag vaknar sitter Pompan i mina knäveck, lutar huvudet mot mitt ben och klappar mig. Bredvid mig på huvudkudden har hon varit och lagt tre små vita prydnadskaniner, och lagt täcket över dom. När Niklas kommer och ska ta henne, så blundar hon stenhårt och säger: Jag sover...


I lördags hjälpte jag Linda att plocka vita hår på alaskorna (de får avdrag eller kan till och med bli nollade, om de har vita hår, då en alaska ska vara kolsvart). Tog lite på pappas två dvärgvädurar också fast att han inte ens frågat om jag vill. Då skulle Pompan hjälpa till, så hon fick sitta på bordet uppe hos kaninen. Men det var inte tillräckligt. Hon skulle ha kaninen i famnen, och helst ha pincetten också och plocka hon med. När hon inte fick det blev hon lite sned, men det var inte förrän jag försökte ta tillbaka kaninen som hon reagerade på allvar: Väck Milla! Va? Sa du väck? Ja, väck Milla!   


I söndags var jag en tur till Olofström, och familjen Göransson. Lovisa vill tykännas lite grand så jag försöker att ta henne meddetsamma för då tinar hon upp snabbt som sjutton. Pojkarna var mer intresserade av att titta på Bilar 2 på tv. Passade på att mysa med Elvis, Lillans lillebror/Mollys kullbror, som var nere och hälsade på med sin familj. Hade honom i knäet och gosade, sååå gott.


I helgen har det vart jag som varit kocken, eller ja, lördag och söndag i alla fall. I fredags var det jag som fick det serverat. I lördags gjorde jag mördegsinbakad fläskfilé. Det är supergott och enkelt MEN nästa gång ska jag köpa vanlig creme fraiche. Hade chili/paprika och den var minst sagt HOT. Lite torr om läpparna innan maten skulle ätas så ni kan tänka er känslan   


I söndags blev det lite mer normal svensson-mat: kroppkakor, lite stekt bacon och vit sås: MUMMA! Har varit sugen på det några dagar. Orkar knappt 1½ kroppkaka, och sedan proppmätt.  Är värdelös på att göra sås, men det funkade ganska bra, även om jag inte var helt nöjd. Kanske för att jag gjorde det efter ett annat recept. Men men, övning ger färdighet, får väl göra sås flera gånger och se.


Satte ut ett nytt foto på Facebook, där jag visar magen i profil. Ibland känns det som om jag svalt en fotboll. Tycker att de senaste 3 veckorna har omfånget exploderat. Ingen kan ta miste på att det är något på gång....

Och tänk det är bara 10 veckor kvar (om leverans inte sker tidigare än senare än beräknat). 10 veckor tills jag har mitt lilla frö här.

Har en hel del kläder, spjälsäng, skötbord, bilbarnstol och annat smått och gott.  Fattas barnvagn, kanske lite salva till rumpan, tvättlappar och sådant. Och en del till mig själv. Har funderat på att köpa amningsbehå men det kanske är bäst att vänta lite till. Det är ju i alla fall 2½ månad kvar, växer brösten mer? Hade tänkt gå på Lindex och kolla, deras behå ska vara bra, men Emme köpte sina på Engelbrektsboden i Kristianstad och hon tyckte de var kanon, och framför allt billigare. Bara att vänta och se.




Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards