Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Camilla - 18 januari 2012 18:29

Fast det beror kanske på den sena kvällen igår.

Jag skulle sova i Agerum, och det brukar medföra att Klara ska vara inne hos mig och leka. Hon har blivit väldigt snacksalig, lilla Pompan, och om man inte svarar henne så kommer det ett uppfodrande - MILLA!!!


Efter att vi hade ätit middag blev jag väldigt loj och trött och la mig i mamma & pappas säng för att sova en halvtimme eller något. Då springer hon ut i rummet och ropar: - Mommo, Milla sova din säng! Lilla sladderbyttan   . Sedan vaknar jag efter en kvart av att Emelie kommer in och lägger Pompisen bredvid mig, och vi sover en stund till.

Så när det var dags att sova på allvar, var hon inte trött längre. Hon lekte med tvättklämmor (verkar vara favoriterna fortfarande) och nappar och annat. Och sedan blev hon övertrött istället och ville inte alls. För att Niklas inte skulle väckas han skulle upp vid 5) så gick Emme ner med henne, och lite i tolv hör jag hur Klara vrålar på nedervåningen, arg som ett bi. Men man hör på hennes skrik, att det är trötthet i botten. Så jag går ner, och fast att både mamma och mormor är där så duger inget alls. Men hon kom till mig och en kvart senare, eller något så somnar hon. Jag lämnar över henne till Emme för att gå ut i köket och dricka lite men då vaknar hon och ska efter. Trött och vimmelkantig så det var bara att gå och ta henne igen. En stund senare i fotöljen sover hon som en stock, släppt nappen ur munnen och är totalt borta så jag går upp och lägger henne i sängen för natten. Allt lugnt.


Vaknar vid halv åtta och behöver springa på toa, pratar lite med mamma i köket, och går sedan och lägger mig. Vid åtta ska mamma och Emme åka in till Sölvesborg. Emme ska göra glukosbelastningstest. (Väldigt tidigt, inte ens 3 mån, allt var gott. Själv "slipper" jag det på grund av min GBP och får ta vanliga blodprover istället) och sedan ska mamma vidare till hårfrisörskan.

När de startar bilen vaknar Pompan till och gnäller så jag går in och lägger mig bredvid henne. Och hon ska ligga tätt, så hon har någon kroppskontakt. Först ligger hon tvärs över sängen så det är fötterna som rör, sedan vaknar hon till, tar sin napp och lägger sig raklång, nära intill och på armen. Nästa gång hon vaknar så flyttar hon sig från armen men ska röra vid mig ändå.

Och vid halv tio när jag ska väcka henne så är hon som en död sill, sover som en stock! Men tillslut vaknar hon så vi kan gå ner till morfar, klä på oss och äta frukost.


Vid tio kommer mamma hem och vi kör och hämtar släp för vidare färd till Eko i Fjälkinge och handla. Hem, in med allt som köpts, en snabb macka och så är det dags till dagens läkarbesök... och jag måste säga att jag blev inte klokare av det. Dessutom verkar det vara en läkare som inte har ett hum om smärtprolematiken för en som har fibro...


Torr i ansiktet: beror på graviditeten. Tja det kan vara rätt, även om jag tror att vädret OCH niferexen spelar in. Bara att smörja med fuktighetskrämer och blir det exem av det så ta hydrokortison för det är ofarligt i detta skedet. Men barnmorskan ville jag skulle kolla upp det, hon satte inte ihop det med graviditeten.


Såret på magen som inte vill läka sedan i september, där jag kan trycka ut lite var varenda dag; troligen ett stygn som ska bort.  Är magen som spänner därför har det blivit. Men han hade ingen förklaring till första gången det skedde, 6-7 mån efter OP, då jag inte ens var gravid... Det kommenterade han inte ens. "Är varet tjockare och gulare så är det allvarligare", ja men det är ju så med jämna mellanrum, ingen kommentar.... När graviditeten är över så tyckte han jag skulle begära att de öppnade området och tog ut stygnet, för han kände det var en förhårdnad där så det var säkert ett stygn på väg ut. Jo, men det kan ju vara ärrvävnad också, det tog i alla fall 4 månader innan det läkte ordentligt, det syddes ihop 2 ggr och jag gick med vacuum-pump. Kan ju vara så illa att jag fått en fistelgång där, eftersom jag tycker mig känna ett litet hålrum i ärrkanten vid sidan av såret.


Andfåddheten: graviditeten.


Ont i ryggen: graviditeten. Tänk på vilken glädje det är istället för att du har ont... jo, tack. Ta en panodil till.


Sover dåligt och har ont i rygen när jag vaknar: Ta en panodil till.


Kontentan: allt berodde på graviditeten. Fick en känsla av att om jag kommit in med en bruten tå så hade det varit för att jag är gravid. Och fibron berodde säkert på det också, fast att den är konstaterad sedan minst 10 år tillbaka.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards