Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Camilla - 4 januari 2012 14:39

Att idag var jag allt bra sugen att kasta dator och telefon ut genom fönstret... troligen utan att öppna det först.

Och ändå är det inte deras fel, nej det är Alltele som inte funkar!


Igår morse när jag steg upp så funkade internet. Telefonen vet jag inte för jag hade ingen anledning att kolla kl 7 på morgonen. Men när jag kom hem på kvällen så var det borta.

Skickade sms till Erol som ringde: de byter någon del inne i Sölvesborg därför funkar inte telefonen. Men internet ska vara okej.


Nej, internet är INTE okej. Och om de behöver fixa så att telefonen dör, borde de inte meddela innan så man är förvarnad? Som jag sa när jag ringde idag igen: jag är gravid. Anledningen till att jag valde telefon genom ALLtele var just för att det är så dålig mottagning i lägenheten och OM något hände så ville jag ha god möjlighet att komma i kontakt med någon.

Men innan jag själv ringde så bad jag Erol igen, och fick till svar: koppla in datorns kabel direkt i väggen, strunta i teledosan. Men nej, datorn hittar inget där heller.

Kostade mig nästan 40 kr på mobilens kort idag, för att inte komma någonstans. Han jag pratade med först ville ha det till att det berodde på att nätverkskortet gått sönder, eller nätverkskabeln var sönder.


Så jag tog datorn i bilen och körde hem till Agerum. Kopplade in min hårddisk på mammas skärm, tangentbord, mus och min kabel till mammas internet. Och se här funkar det som det ska.

Ringde Alltele igen och när jag kommer hem ikväll ska jag koppla in datorn igen, direkt i väggen med nätverkskabeln och så ska de mäta. Men hur blir det med telefonen då? Där ska ju telefondosan sitta?


Blir galen!

Och här ska man betala för ett internet som inte funkat på två dagar, en telefon som inte heller funkat under denna tiden, ej heller vid tre tillfällen förra veckan. Och så krävde de depositionsavgift när jag flyttade in. URK för Alltele. Frågan är om man inte skulle ta och se sig om efter en annan leverantör. Billigast är inte alltid bäst.


Och sedan ha detta krabbet, samtidigt som jag har bihålsinflammation, feber igen och hela lägenheten full av kassar med babykläder som behöver sorteras och plockas undan.... Får erkänna att det kom lite tårar mitt i allt innan.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards