Alla inlägg den 8 juni 2011

Av Camilla - 8 juni 2011 13:25

Är en sjukdom som finns hos en del hundraser. Inte bara hos cavaliererna.

Har lagt till en ny länk bland de andra, både här på bloggen och på  hemsidan. Denb går till en norsk sida.

Där kan man läsa mer om sjukdomen, symptom, undersökning och undersökta hundar etc.


Själv har jag haft en hund med det, en tik som jag köpte in. Hon hade "bara" klådan, utvecklade aldrig smärtan. Dog tyvärr alldeles förtidigt, redan vid 4½ års ålder, kanske därför som hon aldrig hann få smärtorna.


Sjukdomen finns hos både tikar och hanar, i alla fyra färgerna. Men långt ifrån hos alla cavalierer!

Av Camilla - 8 juni 2011 12:02

Ja, kanske inte såå varmt idag egentligen men det klagar vi inte över det minsta.

Minimalt med kläder, fläkten på för full patte och dörrar och fönster öppna.

Men lite glädje med det hela: jag börjar få fin färg på kroppen   


Idag sätter Sweden Rock igång. De första kom dit redan för en vecka sedan. Nu är det minsann mera på plats.

Själv ska jag dit ut på lördag kväll och se Ozzy Osbourne   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards