Alla inlägg under november 2011

Av Camilla - 18 november 2011 16:14

Idag har jag en deppig dag.

Sitter och fundera: vad har jag gjort för fel?

Varför blir det aldrig som man vill?

Kan man inte få lite av sina drömmar i uppfyllelse, och varför måste det då ske på bekostnad av annat?

Av Camilla - 17 november 2011 17:27

Jo så illa var det nog inte egentligen.

Sovit fruktansvärt illa i natt. Sedan fyra knappt något alls. Det är alltid mycket att fundera på när man egentligen ska varva ner och sova. Då kommer alla tankar.

Stack iväg till Personal Strategerna, och tyckte väl att det var lite väl lite bilar utanför... jo, vi började inte 9 idag utan 10... så iväg en snabbis till City Gross och köpte frukt till dagen, och lite mat till frysen. Sedan tillbaka till PS och internet på jakt efter jobb. Inte många att hitta bland de utannonserade, när man är outbildad (i princip), gravid och full av värk.

Personligt samtal med Robban och så heldag med övningar etc. Idag diskuterade vi MYCKET hur missnöjda vi deltagare är med Personal Strategerna. Inte mycket av det som förespeglades vid info träffar och första dagen, har stämt.

Det är mer som en dagcentral för arbetslösa, där vi ska utföra en uppgifter som vi lika gärna kunde gjort hemma, och om vi är riktigt duktiga så får vi en klapp på huvudet. Utslängda pengar känns det som. Ja, inte våra förstås, det är statens pengar, men likväl. Vi ska sitta 8-10 personer och leta/söka jobb när det inte ens finns varsin dator.

Vi blev utlovade att om vi sökte ett jobb så skulle vi kunna få en lista på 5-10 ställen till med liknande sysselsättningar... det stämmer inte.

Vi skulle få hjälp med att leta upp om vi var berättigade till Nystartsjobb eller Särskilt Anställningsstöd... stämde inte heller, det har vi själva fått göra.

Föreläsningar och hjälp av arbetsterapeuter mm.. nada.

Mycket snack och liten verkstad.


Men jag har ett CV som är helt okej, och ett personligt brev som börjar se bra ut, trots att jag FORTFARANDE inte kan sätta ner mina starka sidor på pränt. Men lägga sex månader på detta?



Av Camilla - 16 november 2011 11:37

Går sakta men säkert igenom mina lådor och plastsäckar för att se vad jag har. Allt köksgeråd måste ju diskas innan det sätts in, men kul att ha en liten koll på vad som finns.

Det roligaste har ändå varit att de flesta lådor vi gick igenom i början visade sig tillhöra Linda, som lovat dyrt och heligt att alla hennes lådor följde med henne i flytten.... Tja, i hennes fantasi i alla fall.


Fick sluta för idag, redan nu, eftersom Alien i magen tyckte att det blev lite för mycket.


Får nog bli en tur in till Lions någondag, för jösses vad mycket som kommer att hamna där.


Och jag som varit känd som Grinchen i familjen, har hittat en HEL DEL med julmotiv... Blir nog pyntat i lägenheten i alla fall.

Av Camilla - 14 november 2011 11:04

Ganska roligt faktiskt... läser man ett av dagens blogginlägg, fast förra året (de syns i en lista till höger här) så läser man om sömn. Hur mycket sömn jag fick helgen som var då, hos   .

Det hade passat bra nu. Tydligen är en fröjderna med att vänta barn, att vara trött. Fatta hur svårt det är att hålla sig vaken en hel dag, utan en liten vilostund framåt eftermiddagen.


MEN inatt har jag sovit bra i alla fall. Vaknat en gång någongång i morse av att jag hade den sedvanliga krampen, men behövde inte göra det annars så, obligatoriska toa-besöket. Och steg upp lite över 8, pigg och någolunda vaken.

Av Camilla - 13 november 2011 20:45

Idag ska man fira sin pappa... eller om man inte har sin pappa kvar, så är det en anledning att minnas och tända ljus.

Inte klokt egentligen att man ska behöva ha en särskild dag till det, men så är det nu.


Pappa firades med fika i tre omgångar, och av mig fick han de sedvanliga trisslotterna, och lyckades skrapa fram i alla fall 25kr så helt utkastat var det inte.

Slips är ingen mening att köpa, det använder han aldrig, så trisslotter blir det bästa. Och har han tur så blir det en trygg och säker pension, man kan ju alltid hoppas i alla fall.

Av Camilla - 11 november 2011 16:25

 


Men faktiskt inte första bilden på mitt lilla Pyre, nej första togs för 6-7 veckor sedan. Fast då syntes bara en valnöt, och lite smånötter runt (armar och kropp). Här kunde man nästan rä'kna tårna på fötterna. Trots att h*n bara ska vara runt 17 cm lång.

Av Camilla - 11 november 2011 16:03

Efter alla konstens regler, dvs alla intyg UA på tik och hane.

Tiken herpes-vaccinerad utifall att.

Två dejter av tre avklarade.

De sköter sig så bra, Stanley och Molly. Fast Molly är väldigt het på gröten så första dagen (onsdags) tyckte Stanley först att usch då, men var lätt-övertalad och de fick till ett halvtimmes häng.


Idag var han verkligen het på gröten, när jag hämtade honom så vart han tossigt glad och förväntansfull. Och vi hann knappt in i köket förrän han satt som ett plåster i rumpan på Molly.

Idag blev det lite längre häng, 50 min långt. Hann få träsmak, och dryfta både det ena och det andra.


Gör ett sista försök på söndag, sedan är det bara att vänta och se.

Av Camilla - 10 november 2011 10:31

Efterlyser härmed internet och hemtelefon. Försvann från hemmet igår eftermiddag. Syns inte till någonstans.

I våra efterforskningar har vi blivit avringda av Telia på mer än ett sätt. Vem kan sitta 45 min i telefonkö i sin mobil, och hur glad blir man sedan när de bara klickar ner samtalet?

Pricken över i-et: "du vet väl om att du kan felanmäla din telefon på www.telia.se " Hmm... ja, men då krävs det att internet fungerar... suck!


Så fort jag kom till Personal Strategerna idag så gick jag in på Telias hemsida och jag måste få säga: deras hemsida är kass! Absolut inte användarvänlig. Sökte på felanmälan och fick 0 träffar...


Till slut hittade jag rätt så att jag kunde felanmäla det.


Stackars granntantens telefon funkar inte heller, hennes larm har blinkat hela natten, så hon vågade inte somna ifall de skulle komma och kolla om det hänt något.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards