Alla inlägg under september 2011

Av Camilla - 23 september 2011 10:05

4 port

Tänk på att LCHF är vädligt mättande, man orkar helt enkelt inte äta lika mycket som vanligt.

Pajskalet:

smör

4 ägg

1 dl grädde

Fyllning:

2 dl creme fraiche, gärna med smak. Jag tog chili och paprika

1½dl grädde

riven ost

kycklingfile i små bitar

broccoli


1 Sätt ugnen på 225 grader. Smält lite smör i pajformen.

2 Tärna kycklingfilén i små bitar och stek dom i stekpanna

3 Vispa hastigt ihop ägg och grädde, häll i formen och grädda i ugnen tills det fått ordentligt med färg.

4 Dela broccolin i buketter och Koka den, tiden beror på hur krispiga du vill ha buketterna. Jag brukar koka upp vatten, salta lätt, hälla i buketterna och låta ligga någon minut.

5 Smält creme Fraiche i en kastrull, ta va från värmen. Ha i riven ost, grädde, kyckling, broccoli. Fördela i pajskalet, ha på lite svartpeppar.

6. Grädda i 15-20 minuter. Ta ut och låt Vila i minst 15 min innan servering.

Av Camilla - 23 september 2011 10:01

Att några små ord alldeles kan sparka undan fötterna för en. Vet inte om de var ärliga eller sagda i panik, men verkan tog de.

Nu blev det så mycket mer att fundera på...

Och inte blev det lättare direkt.

Av Camilla - 20 september 2011 10:15

Idag har Joel studiedag, så igår efter vårt möte med Radmila, och fikan, så kom han hem till Agerum och har sovit här i natt. Just nu sitter han i min säng med kusin Anton, som också har studiedag, och tittar på Den Lilla Sjöjungfrun. Kanske ska erkänna att det är min film   

Klara tyckte det var toppen att Jolle är här, igår ropade hon efter honom så fort han gick ur synhåll.

Av Camilla - 15 september 2011 09:37

Igår kväll när jag gick ner för min sista macka, så satt det är mycket trött Pompan bredvid sin morfar i soffan. Hon hade nästan suttit och somnat där, men var nog inte riktigt redo. När jag efter mackan och tandborstning, kom ut från toaletten så satt hon hos mormor i fåtöljen precis utanför dörren, men när jag stängde dörren så gled hon ner från knäet och satte sig med sin leksak på golvet.

När jag sedan började gå bort mot barngrinden och trappen upp, så var hon snabbt på fötter och tog mig i handen, för nu skulle hon upp. Hon går själv upp för trappen, och på barns vis envisas hon med att gå längst in där trappen är som smalast, så man går efter henne, med alla hennes saker, och minst ena handen redo för snubbel eller annat.

När vi kom upp så skulle hon sitta i min säng meddetsamma, bara det är ganska ovanligt för hon brukar promenixa omkring och kolla allt, och det senaste är att stringtrosorna är någon sorts halskrage   

Nejdå, upp i sängen, sitta på huvudkudden bredvid mig och så var det min börs som blev undersökt istället. Hon hittade foto på Mormor, Morfar, Benjamin och Molly i den och de skulle ju diskuteras. Rätt var det var så slutade hon att pilla med det, och lutade sig mot mig istället. Fem minuter senare låg hon i min famn, och när Emme kom in för att lämna av Wilma och se hur det gick så lyfte Pompan bara huvudet och tittade på henne, innan hon la sig ner igen. 10 minuter senare sov hon som en liten stock.   

Och hur härligt är det inte att sitta där med en liten, varm kropp i sin famn, som litar på en till 100 %.

Av Camilla - 13 september 2011 10:48

Lina,    som fyller 14 år den 17 september i år, har visats upp igen på utställning. Exc och 2a i veteranklass på Cavalier-specialen i Eket, Södra avd special.

Fick bilder idag på mailen av Anki Jönsson, TACK!


Av Camilla - 11 september 2011 16:51

Idag har Blekinge KAF deltagit vid Smakfestival 2011, på travbanan i Karlshamn.

Ett 80-tal kaniner ställdes ut, de som ville och hade tillräckligt gamla, fick stamboksföra gratis om de ställdes ut. Tyvärr var det bara en enda som nappade på det.

Förutom kaniner fanns där en hel del hundar, bland annat en 9v gammal border terrier valp som var dundersöt, som valpar brukar vara. Lillan fick också träffa en liten röd cavalier kille som troligen var i samma ålder som border terrriern.

Där fanns ponnytravare, dvs russ och shettisar, alpackor, får och en hel del stånd att botanisera bland. Mysigt!

Enda smolket i bägaren var det vattensjuka underlaget. hade ett par plastpåsar på fötterna i skorna, för att hålla mig torr. Det funkade ganska bra.

Har vi tur så kan vi göra detta som ett återkommande jippo.


Träffade även två av mina kusiner på mammas sida, som jag inte sett på länge. Jörgen och Helen med barnen, bor i Asarum men Pelle och fru med barnen kommer ända från Stockholm.

Av Camilla - 7 september 2011 09:48

Just nu känns det som om det är mycket surr i huvudet. Har mycket att tänka, grunna, fundera på. Inte lätt precis.

Glad, förväntansfull, förskräckt, chockad. Alla är de ord som passar in just nu.

Av Camilla - 6 september 2011 17:07

Väntar på att Malin och Anton ska komma, kl 18 ikväll är det dags för bio med dom och Joel. Vi ska se på Smurfarna.

Har sett reklam på tv, hoppas den är så bra som reklamen visar :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards