Alla inlägg den 29 juli 2011

Av Camilla - 29 juli 2011 09:41

Eftersom Emmejobbade, Klara var på dagis, pappa på sjukhuset och Linda var allmänt uttråkad så tog vi en tur in till Kristianstad. En runda inne på Rusta och sedan ÖoB. Inte så många fynd, men en del köpte jag ändå.

Efter det ner till Mjällby, där mamma och jag passade på att handla matvaror på Extra medans Linda hämtade Emme och Pompan. Passade på att köpa hårfärgningsmedel, så numera är jag redhed igen. Hade en utväxt på ett par centimeter, men nu är det tillbaka som det ska igen.

Efter det var klockan redan fem-halv sex, så vi packade in oxx i bilen och körde in till sjukhuset och hälsade på pappa. Därinne var redan Ida, Erol och kidsen så vi fyllade hela rummet. Synd om de andra två som låg där, men de var okopplade, pappa däremot har fortfarande syrgas dygnet runt, och den slangen räcker bara in på toa, så vi kunde inte gå någonstans med honom.

Han hade inte svarat tillräckligt bra på astma-medicinen, så de hade slutat med den, men fortfarande blodförtunnande. Någon diabetesmedicin får han heller inte under 48 timmar, på grund av något prov de gjort, eller om det var kontrastvätskan de gett honom inför röntgen.

Visst lät han medtagen, men ganska pigg ändå. Men han får snällt stanna därinne över helgen, och det är väl lika bra det. Så de får göra riktiga undersökningar, nu när han inte kan smita undan från dom :)

När vi kom hem var det så dags igen, Lillan fick efter ett par timmar, ett nytt anfall. Redan 10 minuter in i det fick hon tablett, så det stora anfallet kom aldrig, och det var ju skönt. Ringde min vanliga veterinär, men de har stängt denna veckan.

Beslutet är taget, på måndag ringer jag dit och beställer tid, nu är det dags att sluta hennes lidande. Hon mår inte bra när hon får dom, jag mår inte bra när hon får dom heller. Det har varit 2-siffrigt antal episoder fördelade på 3 dagar under en månads tid, alldeles för ofat och allvarliga! Och jag vill absolut inte spara en hund på grund av mina egna egoistiska känslor, det är dags att göra vad som är bäst för henne!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards