Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

vilken djävulsk helg!!

Av Camilla - 24 juli 2011 10:34

Den började bra, men gick sämre...

För 3 veckor sedan hade Lillan 4 anfall, av epileptisk typ. Varför de börjat vet jag inte, men det har varit lugnt sedan dess. Fram till i fredags vill säga.

Hon var lite orolig i fredags, hade svårt att komma till ro, och vandrade mellan sovrummet och tv-rummet. Trodde att det var för att hon var nödig, så jag gick ut med henne, och hon gjorde vad hon skulle.

Men vid elva på kvällen satte det igång, då fick hon ett anfall, sträckte benen rakt ut, svansen böjd uppåt/bakåt som en spets och huvudet bakåt/åt sidan. klockade inte det, men det var i några minuter sedan slappnade hon av igen. För att efter ungefär 10 minuter sätta igång igen. Och det blev bara värre.

Ringde runt till veterinärerna i området, men fick bara öppettider och hänvisning som svar på deras telefonsvarare. Till slut (vid tjugo i ett på natten) fick jag tag på hemnumret till min vanliga veterinär. Och de hade fest som jag störde i. Fick rådet att ge henne tabletter och avvakta. Och tabletterna hjälpte. Men lördagen och idag är hon som drogad, vill så gärna vara sitt vanliga jag, men slirar i alla hastigheter, svårt att hålla balansen och sover mycket. Jag tror ju att det är en bieffekt efter alla muskelkramper hennes kropp fick utstå i fredags och tabletternas inverkan. Ska ge henne några dagar att komma i form, och blir det ingen ändring så får jag säga adjö till henne. Låter kanske hemskt och rått, men jag vill inte hålla henne i liv med tabletters hjälp, om hon inte kan få tillbaka sitt gamla, livfulla och galna liv. Då är det inte längre min Lillan.

Och det är inte bra för hennes kropp att ha så långa anfall under så lång tid, gud vet vilken skada det har gjort i hennes huvud :(

 
 
Ingen bild

Margaretha Erikson

24 juli 2011 11:01

Hoppas att det lugnat sig, det är säkert bieffekter på medicin. Det är aldrig enkelt att ta de sista beslutet, det vet jag. Men du vet säkert att göra det bästa. Lycka till med Lillan. Kram/ Maggan

 
Anki J

Anki J

24 juli 2011 23:12

Usch, lider så med dig men är glad att jag kunde hjälpa dig med telefonnummer i alla fall. Håller tummarna så hårt jag kan att Lillan reder ut det här och att ni får den hjälp som krävs
Kram

http://www.jankils.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - Söndag 7 april 16:06


  Denna honan kommer att paras senare i vår. Båda hennes föräldrar ör stambokförda på 95p, pappa Jocke har 2*95. Hon har själv 2*95p.  Hon ska paras med Herr Larsson, 96p.  ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:33

I går hade vi föräldrarmöte i Linus innebandyklubb. Det är flera föräldrar som klagat på tränaren och den som är med som ledare på matcherna. Det toppas i laget under matcher, Linus är en av dem som får minst spelartid, minst byte och minst passninga...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:09

I helgen funderade vi på att byta till sommardäck men det kom en heldag i Furuboda och en kaninutställning i vägen    När vi vaknade upp i dag kändes det helt okej. Visseligen har det mesta smält bort men vitt var det ändå. Men några bakslag ska ...

Av Camilla - Onsdag 3 april 13:00

Nu har vi varit på kaninutställning i mars månad. Först var det Örsjö 16/3. Jag ställde mina 2 sparade rex-flickor och Linus ställde Nacho och Herr Melin.  Mina flickor fick 93p vardera. Den ena för att hon hade längre vita stickelhår och den andra...

Av Camilla - Torsdag 14 mars 09:39

Ja, faktiskt det är helt okej. Det är mindre okej att vara elak och småsint för att man känner så. Jag kan vara avundsjuk på andras framgång, lycka eller tur. Det betyder inte att det är okej att börja prata illa om dem, till dem osv. Jag är avun...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards