Alla inlägg den 9 juni 2011

Av Camilla - 9 juni 2011 15:11

Idag slog jag rekord i antal steg.

Eller ja, har gått samma sträcka hela tiden, men justerat stegräknaren så nu räknar den - nästan - alla steg jag tar.

Idag registrerade den 13 730 st.... Tjohoo!!


Gick vanliga rundan: ut till Pukavik - längs E22 till Norje - hem igen. Mötte en del rockare, men inte så många som man kanske hade trott. Musiken hördes inte igenom i mina hörlurar (har annan musik när jag är ute och promenixar) och trots att det var 20 grader var det varmt, kvavt, klibbigt. Svetten rann nerför rygen MEN både Lillan och jag orkade gå fortare. Lillan var riktigt spänstig sista kilometern.


Hade sådan tur att det började regna någon timme efter att jag kommit hem. Gött!


Tycker dock synd om de som tar studenten eller är ute på SRF i detta vädret. Not nice!

Av Camilla - 9 juni 2011 15:06

Läste detta på facebook, tjejen som postat det hade hittat det på Allt om hundar, och jag kan inte annat än att hålla med fullständigt, både som uppfödare och som valpköpare:


"när man köper en rashund tycker jag faktiskt att man förpliktar sig att genomföra ett minimum av undersökningar, för exempel hd röntgen , ögon eller knäundersökningar eller vad det nu än är den aktuella rasen har som riktningslinjer i sitt avelsarbete"


De flesta är jätteduktiga på att fråga efter hälsostatus när de ringer om valp. De vet att cavaliererna ska hjärtundersökas, knäledstestat och ögonlysas. Men de missar hur viktigt det är att även de gör det på sina hundar, oavsett om de ska gå i avel eller leva livet som en älskad familjemedlem.


Eftersom det kanske bara är en av 6 i en kull som går i avel, så betyder det inte att är de andra fem är mindre viktiga för avelsutvärderingen, de tillför mycket viktig information.


Ett annat resonemang som nämns: jag tar intyg om/när veterinären hittar ett biljud. Jaha.......men åren innan då? Hur ska man kunna lita helt och fullt på att hunden varit frisk året innan?

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards