Alla inlägg den 12 februari 2011

Av Camilla - 12 februari 2011 14:06

Kan inte klaga på mycket i denna veckan som gått, förutom maginfluensan då alltså.

1: I Måndags fick jag pengar av Försäkringskassan, som egentligen skulle kommit veckan innan, men på grund av deras strul var försenade. Och så började jag arbetsträna. Gymmet var jobbigt men skönt. Orkade mer.


2: I onsdags kom de pengar som jag först inte skulle fått av försäkringskassan, på grund av en felhandläggning. Inte mycket pengar, men jag tackar inte nej till en tusenlapp. Och de var rätteligen mina!


3: I torsdags var jag hos hudläkaren. Ville få börja solbehandla, men min psoriasis är för lite, och det var ju positivt ändå. Fast det är sååå jäkla tråkigt att hålla på att smörja in kroppen. Fick dessutom lite nya medel att använda, samt två nya tabletter utskrivna, vitamintabletter som jag ska äta livet ut men som jag inte alltid får på recept.


4: I fredags var det dags för gymet igen, skönt. Dessutom ringde det en rektor från en skola i kommunen. Trots att jag inte har utbildning så vill hon träffa mig på intervju på måndag. Jag kommer kappt ihåg var det är för tjänst jag sökt för jag söker hela tiden i hela Blekinge och angränsande orter, men kul ska det bli :)

I brevlådan låg ett kuvert från Allers Förlag. Hade vunnit en prenumeration i en korsordstidning, när jag skickade in Nybörjarkryss. Inte illa alls.


Förutom detta så har jag legat sjuk, varit på Eko och shoppat lite, gosat med barnen Göransson och så lilla Pompan, badat Lillan, klippt klor och avmaskat henne. Klippt 522 kaninklor, putsat Lindas alaskor.

Av Camilla - 12 februari 2011 13:59

Missade gymmet i onsdags eftersom jag har haft maginfluensa.

Vet med mig att OM jag missar för många gånger, oavsett om det är riktig sjukdom eller "påhittad" anledning för att slippa, så är risken stor att det tar totalt stopp, så jag var noga med att ge mig in i fredags.

Och trots en missad gång så kändes det kanon. Eller är det kanske tack vare den missade gången?

I går hade vi mycket kondition, och flera olika varianter på step-up brädorna. Ska inte säga annat än att det var svettigt MEN man orkade mer. Kanske det berodde på att det inte var så många där heller, när det är packat med folk så blir det ofta ett par stationer till inklämda mitt i alltihopa.

Första varvet brukar gå ganska bra, fast man flämtar lite lagom i slutet på det. Andra varvet är en pina, och tredje varvet så räknar jag ner antalet stationer som är kvar tills det är slut.

Men när man är färdig med alla tre varven, och står där och stretchar, så tänker jag oftast: hur snabbt det gick, att vi redan är färdiga. Och så bär det hem till duschen.

Skrivit upp mig på tre gånger nästa vecka också, men funderar på om jag skulle byta och försöka hinna med första passet på fredag förmiddag istället, så blir det inte så sent på kvällen...

Nästa vecka ska Emelie och Linda också in och köra en runda. Kul :)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards