Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Camilla - 8 februari 2011 08:43

Kändes mer i magmusklerna denna gången än tidigare, och på ena maskinen kände jag att jag hade lite ont i ryggen, men det hänger nog ihop med indianernas intåg igen.

Svettades rejält, MEN även om ena övningen gick sämre denna gången (luta dig bakåt mot kudden i "maskinen" böj knäna så du har benen i 90graders vinkel och så upp igen, så många gånger du kan under 30 sekunder) var riktigt motig mot knäna, så gick plankan fasen så mycket lättare, klarade nästan hela 30 sekunder innan jag fick släppa.

Vissa övningar gör regelrtt ont i min kropp på grund av mina förskjutningarna i nacken, och fibromyalgin. Men jag lider mig igenom dom, visst får jag ta en tablett när jag kommer hem, men samtidigt är det en skön känsla, när man har ont av en märkbar anledning.

Dessutom så måste jag ha gjort något rätt, under 8 mån har jag gått upp 5 kg, men tre av dom har gått bort under en vecka, GOTT :)

Av Camilla - 8 februari 2011 08:32

Fast nu verkar det ha ordnat upp sig.

2 februari fick jag pengar för de dagar jag inte varit sjukskriven under januari.

7 februari kom så äntligen ersättningen för tiden jag var sjukskriven med läkarintyg 20 december - 31 december.

Men så kom det ett brev att den perioden jag var sjuk innan dess, skulle jag inte få betalt för, eftersom det fattades ett läkarintyg. Det vara bara så dumt, för jag behövde inget intyg, men jag hade skrivit ett S (för Sjukdom) för mycket på närvarorapporten. (Mitt eget fel).

Men jag hade skickat in en ny närvarorapport som de missat, och eftersom "de inte fått begärda intyg" så skulle jag inte få sjukersättningen. Men efter ett nytt mail med frågan var det var som ar fel, varför ett läkarintyg skulle behövas etc så fick jag ett mail med en ursäkt från Försäkringskassan, hon som handlagt mitt ärende hade gjort fel, så i morgon kommer resterande sumam som fattas.

Tjohoo!!


Av Camilla - 8 februari 2011 08:29

Har vaknat från och till hela natten, och hört hur det viner, bankar och gnäller ute. Trodde nästan att taket på antingen stall eller hus skulle ha gett sig ut på sightseeing under natten.

Eller att någon av kaninburarna hade gett sig av.

Ja, det sistnämnda har hänt. Charlies bur hade blåst upp och hon är borta :( Har letat men hittar henne inte, och tvivlar på att hon kommer att dyka upp så länge detta vädret fortsätter. Förhoppningsvis har hon hittat ett bra gömställe under någon av de andra burarna eller i skjulet. Stackars liten!

Tveksamt om jag vågar köra bil idag, min bil är liten och lätt, och jag får riktigt tjurhålla ratten, vilket jag inte orkar med.

Dessutom ligger det trädtoppar och grenar lite här och var över vår väg.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards