Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Camilla - 27 januari 2011 15:12

Den 20 december postade jag brev till Försäkringskassan, la det på lådan i Sölvesborg, utanför K-marknad... det brevet ankom till försäkringskassan den 29 december som först.

Till råga på allt så hade det smugit in ett tecken på fel plats, så det blev knappt hälften av den ersättning jag skulle ha. Fick skriva ny blankett och skicka in. Sagt och gjort, fick den underskriven och postad den 13 januari.... idag som först kom den till försäkringskassan.

Nästa Närvarorapport postades den 19 anuari, och den har försäkringskassan inte fått ännu. Samtliga har postats i den gula lådan utanför K-marknad i Sölvesborg, där posten numera huserar för pakethämtning i stan.

Detta betyder att tidigast om 14 dgar kan jag få de pengar som fattas, och de andra dröjer det ännu mer innan de kommer, eftersom handläggningstiden är 14 dagar från det att blanketten är inkommen.. och den är ju inte på plats ännu.


Är det posten eller försäkringskassan som är boven i dramat? Jag kan ju inte vara helt säker på att inte försäkringskassan ligger efter med sin inskanning, men de skyller ju på att de inte fått den. Och eftersom breven postas som vanligt så kan jag inte vara säker på att Posten sköter sitt jobb som de ska.

I vilket fall som helst så har jag skickat in klagomål till posten, fick prata med en sur jävla kärring i deras kundtjänst, så otrevlig i tonen. Måste säga att det var jag också.... hur skulle Ni känna er om ni fick vänta så länge på era pengar ni skulle ha?

Skulle haft den 3 januari, de kom den 12 och då var det inte ens 5000kr.

Efter den nya blanketten skulle jag fått idag eller i morgon. Gud vet när de som ska komma nästa vecka, anländer. Och vem ska jag skälla på?


Skulle vilja smälla någon i huvudet med en hammare, riktigt jävla hårt!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards