Alla inlägg den 5 september 2010

Av Camilla - 5 september 2010 09:16

Nu är kanin-eran över.

Alla mina hermeliner är borta, alla Tan har pappa och Linda tagit över.

De enda kaninerna jag har kvar nu är Ironman, som är till salu. Och så den enda ungen som klarade sig av Pippis sex barn. Korsning belgisk hare och new zealand red. Och hur hemskt det än låter, är det ingen som visar intresse av att köpa honom/henne till kel/hoppning etc, så är planen att den ska ätas upp.

Faktisk: jag äter kanin och det är GOTT!

Ironman ja... Han är till salu. Har meriterna inne för sitt championat, bara att skicka in. Belgisk Hare, viltröd. Supertrevlig herre som ALLTID är hungrig.



Av Camilla - 5 september 2010 09:11

Jag vill absolut inte klaga på något sätt, för visst har jag det bra!

Tillbringade några dagar hos    och hade Lillan med. Lillan skötte sig bra, accepterade det ganska så bra att hon inte fick ligga i soffor. Att inte vara i samma rum som vi när vi äter har jag försökt tuta i henne länge nu, och det funkar bra om det är jag som säger till henne. Men lämnar jag rummet så tror hon att det är fritt fram   

När jag åkte hem igår, så upptäckte jag att vi hade gäster...   Benjamin    hade följt med mormor och Linda hem från loppisen där de träffat hela familjen Göransson. Det var en lycklig liten kille som traskade omkring på gräsmattan med en dockbarnvagn. Emme skulle gå bredvid honom med Klaras vagn, stannade vi så började han vinka uppfödrade: kom hit   


Vid nio - halv tio gick jag ner för att hämta upp honom, och först var det NEEEEJ! och gråt, men han vinkade snällt nattnatt till mormor, morfar och Niklas.

Det som han blev mest ledsen för var ändå det att han inte fick köra med den lilla eldrivna motorcykeln som mormor köpt på loppisen.

Och det var det första som han skulle göra på morgonen: köra motorcykeln.

Roligt också att se kusinen Klara, 7 månader, jaga honom i sin lära-gå-stol   

Av Camilla - 5 september 2010 09:04

Förra lördagen hade SCKCS/Östra en inofficiell utställning i Norrhult, och Helena hade med sig ett gäng dit, bland annat "Lina" 13 år gamla Zeraphina's Modesty Blaise. Lina sopade mattan med konkurrenterna och blev Bästa Ruby och Bästa veteran   

Stort Grattis till Helena och Lina.


Och TACK för att ni tar så bra hand om Lina :)


Hipp Hipp HURRA

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards