Alla inlägg den 21 augusti 2010

Av Camilla - 21 augusti 2010 14:25

Rastlös idag. Lillan vill inte sätta igång och valpa idag. Hon är rastlös det syns, men inte valp-färdig. Bara att vänta, de kommer när de kommer.


Själv är jag också rastlös. Kan inte lämna Lillan IFALL hon skulle sätta igång, och saknar mys med   . Han jobbar helg   . Fast vi chattar varje kväll, så helt utan honom är jag ju inte, även om det är en klen tröst.

Så vad göra?

Lösa korsord.... ja en liten stund.

Pyssla med kaninerna.....njae, känner inte för det.


Bakar en morotskaka istället. Aldrig gjort det innan, ett helt nytt recept. Får se hur det blir.


Ikväll kommer familjen Göransson hit, med farmor Elisabet. Blir lite gott att äta och mys & bus med pojkarna. Lovisa är bara en månad så hon kan inte hänga med i buset ännu.



Av Camilla - 21 augusti 2010 08:37

Under hela sommaren har jag nog bara tillbringat 3 fredagar hemma, och knappt lika många lördagar. Och det känns jättekonstigt att inte vara där idag också     . Hundarna tycker nog också att det är ovanligt för både igår och förra fredagen hade de full koll på allt jag gjorde och var jag var.

Men eftersom Lillan ska valpa vilken dag som helst och M jobbar så blir det till att hålla sig hemma ett tag....  .




Av Camilla - 21 augusti 2010 08:30

Jag löser mycket korsord. Eller ja, mycket och mycket. Allt är ju relativt. Jag köper Allers varenda vecka och försöker lösa så mycket som möjligt.

I Allers nr 33/10 var det ett korsord som heter Kärlek på dikt, där jag läste följande av Nils Ferlin:

Kärleken kommer och kärleken går,

ingen kan tyda dess lagar.

Men dej vill jag följa i vinter och vår

och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt,

ditt hjärta är mitt

och aldrig jag lämnar det åter.

Min lycka är din,

din lycka är min

och gråten är min 

när du gråter


Visst är den fin    

Här kommer en till som jag hittade på nätet:

Du...

Får jag gömma några drömmar hos dej?
Några naiva och vackra
som andra kanske skrattar åt.
Jag vill låta dom bo
längst inne i dej.

Får jag dansa klumpigt
och sjunga falskt för dej
en solig dag
när hjärtat spränger i bröstet?
Se inte till reflexerna,
upplev källan!

Får jag vara i din värme
och långsamt mjukna
när själen blivit lite frostbiten
Håll om mej
tills jag ler igen!

Får jag slösa min kärlek på dej?
Får jag skratta, krama, sjunga, gråta
och dansa av kärlek
utan att du blir rädd?
Jag vill se dej i ögonen
och låta ett leende
berätta att jag älskar dej!

Sigrid Renklint

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards