Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Lite nytt, gott och blandat :)

Av Camilla - 26 juli 2010 10:43

Nej, inte mycket har hänt egentligen. Jo lite:

I lördags gifte sig Emelie och Niklas. I Gammalstorps kyrka skedde det, och jag var brudtärna (första och sista gången   . Jag gillar inte att vara så i centrum som det blev). Och tänk, jag grät inget heller, men hade säkert ett fånigt leende på läpparna för deras skull.

Jag läste vers, fick veta i måndags exakt vilken det var som jag skulle läsa, men började inte öva förrän i torsdags, och tänk: den satt där   .

Prästen kom nog av sig, för han glömde bort att ge tecken åt Emme och Niklas att vända sig mot varandra, desutom var det inget "du får nu kyssa bruden". Anledningen? Mitt under vigslen gick strömmen i kyrkan   


Tyvärr regnade det HELA dagen, så den lockiga frisyren som Jannike fixat till på mig, var helt borta vid 17, trots nästan en hel flaska spray i håret, men den var jättefin så länge en varade.

Emelies uppsättning var mer fast, eller brodde det på att det var någon som höll i hennes paraply. Fin var hon i alla fall   .


Festen blev lyckad och fin, men bålen var livsfarlig, god men  förrädisk  . Dessutom kunde jag inte låta bli att äta bålfrukten, och där satt den mesta alkoholen.
Benjamin hittade nya kompisar i Liam och Olle, Linda var runt och pratade med varenda bror Olson    så nu kommer de alla ihåg henne för tid och evighet.


Tyvärr hade jag inte min kamera framme så jag har inga egna foton, men hoppas att Linda, Erol och kanske Matilda fick några fina som de kan skicka till mig.


Vid åtta snåret åkte jag iväg på eget äventyr    och kom hem vid 15 igår, bytte skor och gav mig av igen för att hämta hem hundarna från Anki, som var så snäll och passade dom åt mig, TACK!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - Torsdag 14 mars 09:39

Ja, faktiskt det är helt okej. Det är mindre okej att vara elak och småsint för att man känner så. Jag kan vara avundsjuk på andras framgång, lycka eller tur. Det betyder inte att det är okej att börja prata illa om dem, till dem osv. Jag är avun...

Av Camilla - Tisdag 12 mars 12:05

Förra veckan var ganska stressig för mig, en dag extra på jobbet, innebandymatcher på helgen (publik men det tar på krafterna med all spänning) ett extra vattenpass på söndagen. I går hade jag semester för att skjutsa mamma till sjukhuset för koll av...

Av Camilla - Måndag 4 mars 18:36

Det är mer som en fars - den vilda jakten på att komma fram på telefon till sin vårdcentral. När jag ramlat på jobbet ringde jag flera gånger till vårdcentralen när jag började få ont. Jag ramlade i november, kom fram i mitten av januari. När jag...

Av Camilla - Lördag 2 mars 16:58

I dag har jag och Lotta varit och tittat på en lokal inför kaninutställning. Det är ju inte Mörrums Folkets Park precis, men den är alldeles för dyr för att hyra numera. Så vi har hittat en mindre lokal och ett datum i september. Kanske vädret tillåt...

Av Camilla - Fredag 1 mars 20:19

Så då har man anmält kaninerna. På söndag ska samtliga kaniner ställas, Maja 3 år gammal, hennes döttrar från förra året och Linus båda hermelutter. I Örsjö ska hermelutterna och Majas döttrar ställas.  Snart dags att anmäla till Önnestad också...

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards