Alla inlägg den 10 maj 2010

Av Camilla - 10 maj 2010 14:41

Är det någon lustigkurre som sagt.... Undrar bara vad det var som h*n väntade på. Kan ju inte ha varit något viktigt om h*n anser att väntans tider är viktigare än själva evenemanget. Eller?

Vad är det då som jag väntar på?


Lillans löp!!


Hon ska löpa nu i maj. Parades förra gången den 18 maj. Lär ju inte bli så iår kan jag tala om, för det tåget har redan försvunnit. Bara att vänta o hålla koll.

Av Camilla - 10 maj 2010 14:37

Så härligt!

Här har det gått upp och ner, både bokstavligt och bildligt.

Har deppat ihop alldeles när det kommit ett bakslag, men snart är det okej igen.

Förra veckan började vi med varannan dags omläggning istället för att behöva in till Läkarstationen varenda dag.

I torsdags behövde jag inte komma in, och jag slapp även att åka dit i helgen.

Denna veckan blir det måndag-onsdag-fredag och har jag riktig tur så är det bara denna och max nästa vecka kvar som omläggning behövs   

Så jäkla härligt!!

Av Camilla - 10 maj 2010 14:23

Till 4 personer


8 dl vatten

2 hönsbuljongtärningar

4 kokta potatisar

1½dl grädde

½ röd chili

lite blomkål

lite broccoli


Häll upp vatten i en kastrull, i med buljongtärningarna o låt koka upp.

Häll i den tärnade kokta potatisen, blomkåls- och broccolibuketter efter behag och den hackade chilin, låt koka upp.

Mixa slät.

Blanda snabbt i grädden och mixa hastigt samman innan du antingen serverar den eller häller upp den på termos och serverar på utfärd.


Min egen knorr på den är broccolin och blomkålen som inte finns med i grundreceptet, samt jag tog en hel chili istället för en halv. Så det blev sting så det duger i den . Konsistensen blir ganska så krämig. Men den var god =)


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards