Alla inlägg den 23 april 2010

Av Camilla - 23 april 2010 17:28

Då ska Linda lägga om mitt sår på morgonen innan vi ger oss av till utställningen. Hon var med inne hos Distriktsköterskan idag och tittade hur det skulle gå till. Vi fick också en kasse med vad som behövs för omläggningen.

Såret på undersidan är nog inte mycket större än 2 cm numera, och ingångshålet ungefär som en tumnagel. Börjar att se ljust på det igen, men vågar inte riktigt för så fort jag har varit glad och uppåt så har det gått åt skogen i alla fall.

Av Camilla - 23 april 2010 17:18

I kaningården.

På tre dagar har jag fått lika många kullar:

I onsdags kom Salvia med sin kull, 2 stycken ungar

I torsdags var det dags för Bacardi, som också har två ungar i sitt bo (förra året klarade hon inte en kull)

I dag fick Kiwi en unge (plus en död), som - oavsett kön - ska heta Kahlua. Enda namnet jag är säker på så här långt.


Pippi envisas fortfarande med att inte brunsta så planen är att ta med henne till utställningen i morgon, så att vi kan försöka dra igång en brunst på henne med hjälp av dofetrna från de andra kaninerna.


Skumpa och Kocko gick båda tomma så de ska paras om. Tror jag ska para Geisha igen också snart, hennes kull är ju snart 4 månader.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards