Alla inlägg under mars 2010

Av Camilla - 24 mars 2010 11:43

Idag var vi ute allesammans, pysslade lite med tomten, kaninerna och bilarna. Pompan har legat och sovit i sin vagn i friska luften. Lillan fick springa och jaga tennisboll ett bra tag till sin stora lycka.

Jag tog ut först Jocke Jr och efteråt en av mina egna tan-bebisar att övas på en stubbe i trädgården. Hundarna suoer nyfikna på kaninerna ;)


Eldat lite dött gräs så att nätet mot kaninerna kan resas uppigen, Godis lär INTE uppskatta det, Lillan hoppar över det ändå så hon bryr sig knappast.


Fick gå in efter ett tag, då fingrarna tappade sin känsel, och nu fryser jag lite grand. Som väntat.


Snart dags att ge sig av till Sölvesborg och läkarbesök, för intyg till arbetsförmedlingen, därefter raka spåret till Karlshamn, omläggning och byte av Puttes delar, och dessutom fotografering till företaget somn lånar ut Putte.


Bizy, Bizy, Bizy dag.

Av Camilla - 23 mars 2010 11:30

Ute är det visseligen dis, men det är sol-dis, och solen värmer vår frusna mark så härligt! Riktigt ljummet att gå nere hos kaninerna.

Mina kaniner har en hö-dag, dvs de får bara hö och knäckebröd i dag, inget kraftfoder alls. Jo, det är några som får: Geisha som har två ungar som fortfarande diar, och så Bou och Kallie, som har lite svårare än de andra att hålla vikten.

Det är så härligt och rogivande att gå omkring bland kaninerna när man hör hur det knapras i varenda bur, knäcke är ett mycket uppskattat godis. Det fås inte varje dag, men ett par gånger i månaden brukar vi ge dom lite extra :)


Lite kaninporr blev det också, Kiwi fick dejta Bou, Salvia fick träffa Kompis och Kallie fick en dejt med lille Söting. Spännande! Sötin jobbade febrilt när Kallie kom in, utan att få till det. Så jag säger: behöver du hålpassare, och då får Söting precis till det.   


Har gott hopp om att PippiLotta blivit dräktig denna gången, hennes buklinje har flyttats och ändrat form. Jag håller alla fingrar o tår för att det ska gå bra denna gången!

Av Camilla - 22 mars 2010 16:24

har varat i 14 dagar och en timme. Men har jag tur och det fortsätter i denna takten så kommer den relationen att vara över om en eller två veckor. Putte gör sitt jobb med bravur, inga irriterade kanter, inget dött att klippa bort och ett markant mindre hål som inte luktar längre. Känns så skönt!

Av Camilla - 20 mars 2010 09:19

Och som gjort er lustiga över hur jag känt mig.

Jag vet att er små hjärnor inte kan koppla sammanhanget men visar en då en länk till Efter 10, där det pratas om allt detta. Kanske ni kan förstå, även om jag i vissa fall tvivlar på att empatin finns hos er, men om inget annat så kan ni se vilken chans det finns för andra att få hjälp:

http://www.tv4play.se/aktualitet/efter_tio?videoId=1.1560958&selId=1.923762&currPage=0

Av Camilla - 18 mars 2010 15:49


Lasse arbetar hårt på jobbet, men hinner med bowling två gånger i veckan och spelar golf varje lördag.


Hans fru tycker att han jobbar för hårt, så på hans födelsedag tar hon ut honom på en lokal strippklubb för att bjuda på något extra och överraskande.

Dörrvakten på klubben hälsar på Lasse och säger: "Tjänare Lasse, hur e´ läget?".

Hans fru blir lite överraskad och frågar om Lasse varit här förut.

'Nej då,' svarar Lasse.  'Han är med i samma bowlingklubb som jag'.

När de satt sig vid bordet kommer servitrisen direkt med en öl till Lasse och säger: 'Du vill väl ha en Carlsberg som vanligt?'

Hans fru börjar bli besvärad och frågar: 'Hur visste hon att du vill ha en Carlsberg?'

'Jag känner henne lite, hon serverar ibland på golfklubben. Jag tar alltid en bira efter första nio hålen, älskling.'

En strippa kommer fram till Lasse, lägger armarna om honom och stryker sin kropp väldigt sexigt mot honom och säger: 'Tjena Lasse! Vill du att jag kör den vanliga dansen här vid bordet?'.

Lasses fru blir vansinning och tar sin handväska och rusar ut från klubben.

Lasse följer efter och ser att hon kliver in i en taxi. Innan hon hinner slå igen dörren, smiter han in bredvid henne i taxin.

Lasse försöker förgäves förklara att strippan måste ha blandat ihop honom med någon annan, men hans fru tror inte ett ord på vad han säger.

Hon skriker som en besatt på honom och kallar honom vid alla fula ord hon kan och några till.

Taxichauffören vänder sig till Lasse och säger: 'Oj, idag har du visst fått tag i en riktig jävla markatta.'

Lasse kommer att begravas på lördag.

Av Camilla - 18 mars 2010 14:25

Skrattade glatt när jag läste i Vouges Dog blog om just rubriken här. Visst kan det låta så.

Min farmor sjöng om Elvira i Spanien  (El Viva Espania) och vilkenhar inte hört eller läst om Onani-sången (Åh när ni tar saken i egna händer)


Så när vi körde hem från Kristianstad i dag och jag köpte min nya kampfisk så pratade vi om detta... vilket medförde att fisken numera heter Jansson   

Av Camilla - 18 mars 2010 14:24

1. Dina växter hemma håller sig vid liv, och ingen av dem går att röka.
2. Att ha sex i en 80-säng är helt uteslutet.
3. Du har mer mat än öl i kylen.
4. Klockan 6:00 är det dags gå upp. Förr var det dags att lägga sig vid samma tidpunkt.
5. Du hör din favoritsång i hissen.
6. Du tittar på vädret på TV.
7. Dina vänner gifter och skiljer sig, istället för 'gängar' och 'dumpar'.
8. Du går från tre månader ledigt om året till fem veckor.
9. Jeans och t-shirt är inte längre att 'klä sig fint'.
10. Det är DU som ringer polisen, när de där &%@# grannungarna inte sänker volymen på stereon.
11. Äldre familjemedlemmar drar sig inte längre för att dra snuskiga
skämt i din närhet.
12. Du vet precis när ICA stänger, men inte McDonalds.
13. Din bilförsäkring blir billigare, men amorteringen blir högre.
14. Du matar hunden med av experter rekommenderad föda, istället för gårdagens pizzarester.
15. Du får ont i ryggen av att sova på soffan.
16. Du tar tupplurar på dagen.
17. Middag och bio är hela dejten, istället för bara början på en.
18. En 150-grammare med pommes klockan 3 på morgonen vänder uppochner på din mage, istället för att lugna den.
19. Du går till apoteket för att köpa Ibuprofen och magsyredämpande, istället för kondomer och graviditetstest.
20. En 40-kronorsflaska med vin är inte längre 'grymt bra'.
21. Du äter riktig frukost vid frukostdags.
22. 'Fan, jag kan inte dricka på samma sätt som jag gjorde förr...'
ersätts av 'Jag kommer aldrig mer dricka så mycket!'
23. 90 % av tiden du spenderar framför datorn är faktiskt arbetsrelaterat.
24. Du dricker ett par öl innan du går till baren, för att spara pengar.
25. Du gratulerar dina vänner när du får höra att de väntar barn,
istället för att utbrista 'Åfan! Vad har du nu gjort?!?'
Och som bonus...
26. Du går igenom hela listan och försöker desperat hitta en punkt som på ett eller annat sätt inte stämmer in på dig och ditt gamla arsle. Sen skickar du vidare detta till alla dina vänner, eftersom du vet att de
också kommer ta åt sig av det. Så nu vet du varför jag skrev detta
till dig..

Av Camilla - 17 mars 2010 12:52

Jag har tyckt att det har luktat illa, men det var inte så farligt som jag trodde. De frågade om jag hade feber, och visst, tempen i morse var 36,7 vilket är lite förhöjt för att vara mig, och jag kände mig febrig men det var inget.

Bort med plast, tejp, sug, svamp och tvätta rent med tvål och vatten, koksaltlösning och slutligen ligga blötlagd en stund med ättika. Sedan pencillinkompress, svamp och sug tillbaka. Inplastad och redo.

Idag tog vi bort tre stygn igen. Min kropp vill inte låta dom vara kvar.

Rena, röda ytor, med blodkärl och mycket mindre vit död vävnad. Det går åt rätt håll.... fast man är så jäkla less på att det tar sån TID...


Dessutom: när de drog och klippte bort död vävnad, stygn, och rensade upp rent alllmänt, så höll jag på att svimma där jag låg på britsen. Hux flux blev jag alldeles blek, illamående och yr. Hela rummet snurrade. När jag påpekade det till sköterskan så sa hon att det är en vanlig reaktion, kroppens sätt att säga ifrån att den här skiten vill jag inte vara med om.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards