Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Camilla - 17 januari 2010 16:53

4 pers ca 25 min tillagningstid + 1 timme svalt


200g mörk chjoklad minst 60%

1 knivsudd salt

2 äggulor

2dl vispgrädde


Bryt chokladen i en skål, och smält över varmt vattenbad eller i mikron.

Lyft upp skålen ur vattenbadet och rör ner saltet och öggulorna.

Vispa grädden och vänd ner chokladblandningen i den

Fyll moussen i 4 små koppar och ställ svalt i en timme.


Jag köpte tyvärr för lite chokald så jag gjorde halv sats, som jag sedan delade upp i fem snapsglas, vilket visade sig vara en perfekt portionsstorlek.

Första skeden var lite bitter men sedan gled det ner utan problem. Gott var det!

Av Camilla - 17 januari 2010 09:34

Efter fredagens djupdykning i mitt ciderförråd, och lördagens seghet att komma ifatt, så mår jag bra idag. Visst lite trött o seg, men inte full fortfarande. Jag som inte tål så mycket nu igen, drack 9 cider i fredags, tack vare bröderna bus... jag ville stoppa mycket tidigare, men Niklas hämtade cider och Ted öppnade... och det är väl synd att låta det förfaras   

Vid fyra gick vi upp på Emme o Niklas rum efter glatt BUZZ-spel som moi vann -oftast på ren chansning.

Uppe tittade vi klart på Fredagen den 13, tror det var den sjunde filmen i ordningen.

Halv sex tror jag hon var när vi gick o la oss... så ni förstår hur seg jag var igår. Hela dagen, blev inte människa förrän efter duschen vid femtiden på kvällen. Men kul hade vi! Trots att jag glömde att be om ryggtvätten, vilket jag fick höra när jag gick upp efter duschen, sorry, Nästa gång om du är här så ska jag komma ihåg det   


Idag vaknade jag vid 9, efter en orolig natt med mycket drömmar, och ljudet av blåsten utanför.

Har inte vägt mig på länge, så jag tänkte jag testar... och vågen pendlade mellan 70,9-71kg.... de ni! När fan hände det? Så gott. Betyder ju att det är bara en 5-6 kg väck tills jag är nere på den tänkta målvikten.

Nu väntar jag bara på operationstid också så att magen rättas till. Hade ont i bråcket i fredags, och tvekar på att fullfölja med någon eftersom det stör mig, vågar jag visa mig naken för någon med det? Tveksamt tveksamt.... jag har alldeles för dåligt självförtroene för det.

Men vikten... tjohoo!!   

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards