Alla inlägg under november 2009

Av Camilla - 10 november 2009 06:26

Inatt var det fjärde natten med Benjamin sovandes i resesängen på mitt rum. Helt underbart att vakna upp med honom där. Fast igår var första morgonen han vaknade upp utan mig, och enligt mamma så var han ganska så ledsen, pekade på min tomma säng och frågade efter Milla.

Igår när jag kom hem från VFU:n så stod han i mammas knä, och när han fick syn på mig så sken han upp och sträckte armarna efter mig. Sedan ville han att vi skulle gå upp ett par gånger, så han får titta på Trolltyg i Tomteskogen, eller spela på min gitarr.

Såg på honom att han var ganska så trött, men försökte hålla honom vaken till vid 8 i alla fall, för somnar han för tidigt så vaknar han kanske mitt i natten eller alldeles för tidigt på dagen.

Så igår somnade han i min famn medan jag satt och vaggade honom, sjöng sången om Trollmor och de elva små trollen och tittade på CSI.

För en stund sedan hörde jag honom ligga och skratta i sömnen, undrar över vad Skrattande


I söndags kväll var han SÅÅ duktig så. Han gillar att gå omkring med min mobil som spelar melodier. Och så öppnar han den, trycker på några knappar och pratar i telefon. Ja i söndags skickade han tomma SMS till Linda och försökte ringa till Anki Tungan ute

Av Camilla - 9 november 2009 19:19

Inte riktigt dagligen men närapå, har jag ont. Kännre att det blir spänt och putar ut så jag får putta tillbaka det igen... Oroligt...

Av Camilla - 8 november 2009 11:15

2 nätter i sträck, jag passade snabbt på att flytta in Benjamins säng på mitt rum när de kom.

Så härligt att somna och vakna med honom i sängen bredvid Kyss

Av Camilla - 8 november 2009 10:59

Haha, ja i alla fall för mamma och pappa.

För några dagar sedan berättade Linda för mig att Ida, Erol och pojkarna skulle komma tidigare än beräknat. Noga räknat redan på fredag (i förgår). Mamma hade ingen aning,. trots att Linda nästan sagt fel ett par gånger.

Så i fedags bestämde sig Emme o Niklas för att också komma ner i helgen (Wilma tjatade så.... stackars Wilma, hund och tjata om att få komma ner till mormor i helgen Tungan ute)

Så jag berättade för Emme, eftersom det nu var en fråga om sängplatser. Dessutom skulle Micke opereras igår, så Jessika frågade om Joel o Oskar oxå fick sova här. Fast storebror Emil var hemma hos Oskar så Joel var här själv. Hela huset fullt.

Tillbaka till fredagen. Någon dag innan hade mamma bestämt sig för att ändra om där uppe. Bäddsoffan ut i hallen (stånk och stön, den är supertung) och tanken var att min tortyrmaskin ska ner på altanen. Och bäddsoffan var ju tvungen att bäddas ut för där skulle Ida o Erol sova, och då var maskinen i vägen. Så vi frågade Niklas om hank unde hjälpa till, så i fredags eftermiddag/kväll skulle han o Ted flytta ner den. Men vi kom överens om att den kunde stå i andra rummet så länge så de fick dra in den där. Sista jag sa till småpojkarna innan vi gick in: säg ingenting till mamma för hon vet inget och ska inget veta heller ännu.

När Niklas o Ted kom ner säger mamma: men det hade ju inte behövts, den hade kunnat stå där inne ett tag till, det var inte brått. Jag o Emme kämpade för att hålla masken, och Niklas blängde på mig, för han hade redan glömt att mamma inte visste, eller varför den var tvungen att flyttas. Oskyldig


Jag hade förvarnat mamma om att Linda också skulle äta här, så hon var beredd med lite mer mat än vanligt som tur väl var, för strax innan det var dags att äta kommer de. Linda öppnar köksdörren och säger: kolla vad jag fick i posten idag, och där står hon med Benjamin i famnen Tungan ute. Mammas första tanke var: nu är de väl helt galna som skickar Benjamin med posten ner Förvånad. Men bakom honom kommer ju Ida, Erol och Fabian också =)



Av Camilla - 5 november 2009 09:31

En god vits på mailen:


Ett gott skratt för alla er kvinnor som verkligen ser fram emot det
underbara ögonblick varje år då ni får vara lite "intima" med er
gynekolog!
På en av Sydneys radiostationer i Australien kan man ringa in och berätta
om sina mest genanta historier. Man kan vinna mellan 1000-5000 dollar.
Denna historia resulterade högsta vinst!
Jag hade tid hos gynekologen senare denna vecka för mitt årliga cellprov.
Tidigt en morgon ringde de dock från doktorns mottagning för att tala om
att de hade fått ett återbud och att jag kunde komma in tidigare,redan
samma morgon klockan 9.30
Jag hade precis fått iväg alla till skolan och arbetet och klockan var
redan kvart i nio. Det skulle ta minst 35 minuter att köra till
mottagningen så jag hade lite bråttom.
Liksom de flesta kvinnor ville jag ägna några extra minuter åt min
underlivshygien inför ett gynbesök, men denna gång fanns det helt enkelt
ingen tid för en grundlig rengöring så jag tog bara den tvättlapp som
råkade ligga vid tvättstället i badrummet och tvättade av mig lite snabbt
"där nere" så jag åtminstone såg presentabel ut.
Då jag var klar kastade jag tvättlappen i smutstvättkorgen, slängde på mig
mina kläder och hoppade in i bilen för att köra i ilfart till min
undersökning.
Jag fick bara vänta i ett par minuter innan det var min tur att gå in till
doktorn.
Då jag, liksom alla kvinnor, har gått igenom denna procedur flera gånger i
livet hoppade jag vant upp på undersökningsbritsen, tittade upp i taket och
låtsades som om jag befann mig i Paris eller någon annanstans långt
borta.
Doktorn kom in och jag måste säga att jag blev lite förvånad då han sa:
Oj då, idag har vi verkligen ansträngt oss!
Jag svarade inte och suckade av lättnad då undersökningen var över för
denna gången.
Resten av dagen var som vanligt med städning, handlande och matlagning.
Då skolan var slut och min 6-åriga dotter lekte för sig själv ropade hon
från badrummet:
"Mamma, var är min tvättlapp?"
Jag sa till henne att hon kunde ta en ny från linneskåpet eftersom den
gamla låg i tvätten.
Hon svarade: "Nej mamma, jag måste ha just den som låg vid tvättstället.
Jag hade rullat in allt mitt glitter i den!!

Av Camilla - 4 november 2009 13:53

Så, nu har jag tagit beslutet att jag ska avbryta min utbildning. Jag mår inte bra, ångest när jag ska lägga mig, tankarna bara mal.... och riktigt illamående när jag ska ge mig av till skolan. Och vanligt sjuk på det  BLÄ!

Så jag har suttit här ett par dagar och skickat ut ansökningar till olika jobb. Hoppas någon nappar snart. Kan/vill inte bryta innan jag har något annat på G för då har jag ingen inkomst alls. Och det går inte!

Av Camilla - 4 november 2009 10:14

Nu åker den tillbaka. Den har inte gjort annat än att trilskas nu under minst en månad: stängs av mitt under sms eller annat så man får starta upp den igen, trots fulladdat batteri. Idag gick det inte att få den att öppna några menyer... och jag har bara haft den i 3 månader så den kan omöjligt vara utsliten direkt.

Av Camilla - 3 november 2009 20:14

Nästan som en helt ny människa kan man tycka.

Det blev inte så kort klippt, hade önskat mer kom jag på när jag såg mig i spegeln hemma. Men jag gav Martina fria händer, enda förbehållet jag hade var att håret där fram fick INTE vara längre än det där bak, för det tycker jag är fult. Annars ville jag ha det kortare. Det kändes ganska så slitet, och mycket olika längder för det kommer nytt under. Och det märktes när hon klippte, blev en tjockare känsla i det, när det blev uppklippt.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards