Alla inlägg under november 2009

Av Camilla - 17 november 2009 12:37

Benjamin vaknade strax innan åtta igår, och vi steg upp. Sedan höll han sig vaken hela dagen, trots försök att få honom att vila. På kvällen var han med på kalas hos Anton, där han nästan somnade i glassen. Linda hade honom i famnen ända hem, och la honom på soffan här hemma, där jag bytte blöja och tog av honom byxor och strumpor utan att han rörde en min. Sedan bar jag upp honom och la honom i hans säng, och allt som kom var en suck. Han har sovit hela natten och vaknade vid åtta idag, lille älsklingen Kyss

Av Camilla - 17 november 2009 12:33

Sitter här och söker jobb på nätet, letar och funderar... och hittar en hel del jobb som skulle passa både Nikls och Erol.... men inget till mig idag. Ännu i alla fall.

Av Camilla - 17 november 2009 12:23

Igår fyllde systersonen Anton 16 år, och resten av familjen åke dit. Själv låg jag hemma ohc tyckte mest synd om mig, lite feber och denna jävla värk i nacke och övre ryggen.  Rätt var det var så kommer Linda hem med pappa, han hade blivit alldeles kallsvettig borat hos Anton, och lagom till de kom hem på våran tomt så fick han kräkas upp kålpuddingen han precis ätit hos Anton.  Idag ligger han på soffan, blek och tyst.

Själv mår jag si och så. Jag har ju inte kräkt, utan haft "the other way" lite grand, plus min feber då, och värken... har försökt få kontakt med Sjukgymnastiken, men inte fått svar ännu. Hoppas snart. Jag kan inte lindra värken med enbart piller, jag måste gå till roten med skiten...träna bort den.

Benjamin, som var den första att bli sjuk här hemma, är fit for fight nu. Han springer omkring nere och dammsugar. Älskar att dammsuga, ni ska se honom när han får se en dammsugare på reklamen på tv... =)

Av Camilla - 16 november 2009 06:46

Nej så allvarligt är det inte men visst sjutton har jag blivit dålig. I lördags fick jag feber, migrän och magsjuka. I söndags var det "bara" febern och lite, lite huvudvärk kvar av det MEN desto mer värk. I nacken och skuldrorna. Tog alldeles för många värktabletter, men fick en liten lindring.

Idag har jag fortfarande värk och lite feber. Så jag har sjukanmält mig till min VFU plats. Ska strax skicka till skolan också, men har problem att logga in på den servern - som vanligt!

Av Camilla - 15 november 2009 10:47

Igår kände jag mig antisocial, gnällig och trött på allt. Till och med grät utan anledning trots att jag inte kände mig ledsen.

Orsaken: ja, den uppdagades ganska så snabbt: feber, magsjuka och migrän....Blir supergnällig när jag inte mår bra. Som en bebis.

Vaknade vid halv nio tiden i morse, ont i varenda del av kroppen och lite smått i huvudet också, men jag känner mig inte gråtfärdig i alla fall. Hoppas att det bara var en en-dagars-sjuka....

Har tagit en coctail av varenda värktablett jag har i mitt apoteksskåp... inte för att jag har så mycke mindre ont, men det är roligare att ha ont nu då- Dizzy i huvudet och lite flytande ;)

Av Camilla - 14 november 2009 15:58

Hur kommer det sig att man kan känna sig ensam i ett helt hav av människor som skrattar och pratar runt en?

Av Camilla - 13 november 2009 06:38

Många är  oroliga för detta datumet - fast de säger att de inte är skrockfulla. Jag har aldrig haft någon utpräglad otursdag på detta datumet, oavsett om det är en fredag eller en tisdag, peppar peppar (tar mig på huvudet)


Av Camilla - 13 november 2009 06:30

Kom hem runt 2 tiden igår eftermiddag, och där springer Benjamin omkring med tutte och snuttefilt. Man hör på sutten att han egentligen är trött och behöver sova middag, men han är rädd för att stå stilla, för då kommer han just att somna.

Så efter en stund tar jag med honom upp på mitt rum, byter hans blöja och kryper ner i sängen med honom och tänker att han kan somna och sova någon timme, så ligger jag och läser.... HA!

Första gången jag vaknar är klockan halv fyra och jag tar av mig täcket för att vakna, Benjamin sover som en liten gris bredvid mig.

Andra gången jag vaknar är klockan halv fem och då jäklar tvingar jag mig att vakna. Ligger och försöker väcka lillgubben också, sover han längre så kommer han att vara vaken och pigg när det är dags att lägga sig på riktigt. Pussar, blåser, pratar och tillslut vaknar han. Sur och grinig. Ungefär som jag känner mig.

Vid halv åtta går jag upp och sätter mig i min säng, löser lite korsord, slötittar på Tv och läser lite ur en av böckerna jag håller på med (hmm... ja, jag vet inte hur det gick till men jag har väl en 4-5 böcker som jag läser lite i samtidigt) och efter SOS Gute (som jag aldrig missar) så går jag ner och hämtar Benjamin och hundarna, lägger Benjamin i hans säng, ger honom hans nappflaska och släcker lampan. Då blir det inget gnäll alls utan han äter upp sin välling och sedan är han tyst i sängen. Somnar utan knot när jag släcker TV:n oxå.


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards