Alla inlägg den 18 juni 2009

Av Camilla - 18 juni 2009 06:45

Igår körde hon och jag med min Jas 39 Gripen, till Bromölla och hämtade den "nya" vagnen. En solifer. Fin var den också.

Hon drog hem den och ställde upp den på vår gräsmatta, och vi satte igång med att undersöka den närmare, Linda hade köpt tallrikar och annat som skulle in i den, och förtältet skulle sättas upp (finns det något mer pinsamt än att försöka sätta upp ett sådant när det står en massa andra runt omkring? Nej, vi övade hemma fröst *skratt*)

Snyggt blev det.

I morgon ska Linda sova i sin husvagn, så kan hon också ta en eller ett par cider på Midsomarafton om hon vill.  Emil ska också sova i den. Och Joel ville nog också, kanske till och med Oskar. Stort detta =)


Lotta och Ingmar satte också upp sin, nackdelen bara att det betyder att Gunilla ska vara med här, och mina hundar kan inte vara med. NO WAY att jag riskerar mina hundar med henne här!!! Det blir kortare rastningar och resten av kvällen på mitt rum.


Vi fick inte köra från försäljaren igår utan att Linda fick en flaska med Asti Cinzano, och tack för köpet. Gulligt gjort =)

Av Camilla - 18 juni 2009 06:34

Läser en del på bloggar om vad folk äter och hur ofta, och visst blir man lite av en profet när man går på diet eller som nu efter operationen. Och visst, jag kan ha fel, men så här har jag fått lära mig:


Att hoppa över mål och äta bara ett eller två mål om dagen gör inte att du förbränner, utan kroppen är inställd på svält, och sparar allt....

Man ska äta var tredje timme så håller man förbränningen på topp.  Det betyder inte att man ska vräka i sig hur mycket mat som helst, nej det räcker med en frukt eller ett knäckebröd som mellanmål så håller du igång det.


En dag i mitt liv kan se ut så här:

frukost ca 6.00:  1 activia youghurt 1 kopp kaffe med mellanmjölk

mellanmål ca 9:00: ½ smörgås med antingen ost eller köttpålägg

lunch ca 12.00: tillagad mat ca 2½ dl (kött+potatis eller pasta)

mellanmålca 14.00: 1 frukt eller ½ macka

middag ca 17.30: ½-1 potatis och kött, sås, lingon/ketchuo eller vad som passar.

kvällsmål ca 20.00: ½ macka 1 kopp rött te.


Utöver detta dricker jag minst 2 liter vatten under dagen.

Och visst kan jag ta en kaka eller en godisbit, det händer.


En annan sak: motionerar du så ska du äta mer, annars förbränner du inget alls.... Och du får inga muskler heller, för de har inget att bildas utav.


En annan sak som jag fick lära mig när jag gick på typ GI-diet:

Börja dagen med en slät kopp kaffe och ta sedan en rask promenad på 30-45 min så förbränner du mer under hela dagen. Kickstart för kroppen.


Annars är min stora grej jag missar: motion! När det är okej väder så cyklar jag en mil, men inte när det blåser, och tyvärr så har det gjort det hela jäkla juni i princip... om det inte regnat så det stått härliga till....

Och jag har slarvat med hundarnas promenader, dels efetrsom jag varit orolig för Pyrets hälta (visst, bredsladdar man ner för trappen om morgonarna så förstår jag också varför man haltar) och dels för att hon arit så skruttig.... 


Av Camilla - 18 juni 2009 06:30

Är jag glad eller är jag glad över att jag inte ska iväg och handla något idag?

Jag körde inom Eko i Fjälkinge i tisdags, och där var väl inte så värst mycket med folk, men alla redan så utplockat med varor....

Men jag var inom Rimi och maxi, och det var en annan femma...


En sak som jag irriterar mig oerhört på när det gäller en del affärer (helst Ica i Sölvesborg och Eko i Fjälkinge) Det annonseras läsk billigt, 2 liters, men när man kommer dit har de allt UTOM light.... Zero och vanlig: inga problem, men inte en endaste enda 2 liters flaska med light! Vad är det för jävla diskriminering???


Eko kan ju ha sålt slut, det vet man aldrig, men i Sölvesborg finns det ALDRIG några 2 liters light! Inte ens inför Sweden Rock de hade det.

Så jag brukar köpa min läsk på Netto i stället, när jag ska ha. Billigare och Alltid hemma!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards