Alla inlägg den 17 juni 2009

Av Camilla - 17 juni 2009 08:11

Körde inom apoteket igår och inhandlade avmaskningsmedel så att även Lillan och Godis kan få sitt gjort. Pyret blev ju som sagt var avmaskad redan i Näsum.

Lillan är inga problem att ge tabletter eller pasta, lilla galenpannan äter allt (även mindre bra saker) så henne gav jag bara medlet och sedan en näve kattmat så var det fixat.


Godis.... det är en helt annan femma! Har ni försökt att ge en bångstyrig, envis gammal pappskalle avmaskningsmedel om den inte vill ha? Rena kriget!

Godis anser att fyller man snart 10 år, är färdig med både showring och barnkammare så är man också färdig med sprutor, tabletter, bad och kammar. Inte för att tala om kloklipp.... Det är ju rena misshandeln av gamla hundar att behöva gå igenom det (har aldrig varit hennes favoritsyssla)


I princip satt jag på henne och tvingade in medlet i munnen på henne tillslut. Inte ens hennes favorit: leverpastej gjorde någon skillnad. hon tuggade mig i fingrarna och var allmänt sur på mig hela dagen sedan.


Men avmaskade blev de! *ler*

Av Camilla - 17 juni 2009 07:56

Idag är det fem veckor sedan Lillan parades. Och visst tror jag att hon är dräktig.

Jag mätte hennes mage igår, men det var strax efter maten, annars hade den ökat 4 cm på en vecka. Ska mäta den igen så snart jag kommer hem från Kristianstad, då är hon mittemellan två mål och måttet mer exakt.

Men klart är att Merlin hade mer än luft i sin magic wand *ler*

Av Camilla - 17 juni 2009 07:54

är på besök.

Vaknade med skrället dunkande innanför pannbenet, i glad samba-takt.

Usch och fy!

Bara att ta ett par panodil och hoppas att det är "the drug of her choice" för idag har jag upprop på den andra sommarkursen, och sedan ska Linda låna min bil medan hon hämtar sin husvagn.


(Kanske lite brådis med dragkrok nu Linda, när husvagnen snart står på tomten *skratt*)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards