Alla inlägg under maj 2009

Av Camilla - 18 maj 2009 20:27

Vart lite strul med bränslefiltret, men ikväll satte Magnus det nya på plats, och jag körde direkt till macken i Pukavik och kastade i 730kr besnin i tanken, och imorgon efter jobbet så ska jag besiktiga den igen så att jag har ett år till på mig.


När han hade den upphissad så passade jag på att kolla in avgassystemet eftersom jag tyckt den blivit mer högljudd, och nästa grej blir nu att köpa nytt avgassystem. Det gamla som satt på är orginalet, på min gamla skorv, 89a..coolt

Av Camilla - 18 maj 2009 18:15

Gillar verkligen Trace Adkins. Han brukar ha så roliga texter och videos. Kan vara skönt att koppla av med det ibland ;)

Trace Adkins   More CMT Music   More CMT Music Videos
Av Camilla - 18 maj 2009 07:38

I helgen var det utställning i Hässleholm. valpar och juniortikar dömdes av Lars Adeheimer (?) och resten av cavaliererna av en Australiensisk domare.

Tydligen visste den australienske vad hon sökte, och inte var hon rädd för att använda hela registret av färger på banden.

Nu är jag glad att jag inte anmälde Lillan dit, även om det känns lite konstigt att inte ställa ut....


Så mina grattis:

Helena som fick finfina resultat och ord om sina små trudelutter Fiona och Stanley. BIR och BIM valp.

Lena, på Lemitess, som fick hancert på sin hane (jag och namn *rodnar* Vouges Steven är det väl...)


ja alla andra som var nöjda med dagen. (Jag var ju inte där så jag har inte alla resultaten.)
Men glöm inte: detta är orden från en enda domare, nästa kanske tycker helt annolunda, så GE INTE UPP ;)


Och till Camilla, som trodde hon skulle bli BT-2 när det var tikdags i mopsringen, två kvar och den ena var champion, YIPPIE sa hon och trodde det skulle bli CERT och BT2 med lilla Emma, men tji fick hon.... på ett bra sätt =) CERT och BIM. Kanon!


Av Camilla - 18 maj 2009 07:35

Igår tog jag en noggrannare titt på Pyrets öron, och resultatet är öron korta som en bernersennen =)

Hon har tjocka fina öron, MEN de torvar hur lätt som helst. Och då blir de så täta att det bildas nästan som mjäll. Har kikat många gånger är det mjäll eller lusägg (trots Expot) Så igår klippte jag ner hennes öron totalt och kammade igenom. Mycket mjukt dunigt hår som var löst mitt i allt ihop. Hon blundade. Emelie trodde det var för att hon tyckte att det vars könt, men det kan lika gärna bero på att hon ska förtränga att jag är i hennes öron med en sax ;)

Men i alla fall, nu har hon babykorta MEN torvfria öron.

Av Camilla - 18 maj 2009 07:32

Inte för att jag är trött egentligen, det blev ingen sen söndagskväll, och måndagsmorgonen var inte orimligt tidig heller, kl var halv sju när den ringde.

Nej för att ljudet av ett stilla regn på fönsterbläcket (och altantaket nedanför mitt fönster) är sövande för mig, jag skulle kunna sova hela dagen med det ljudet i bakgrunden...

Av Camilla - 17 maj 2009 16:04

Idag har jag varit i Halahult och hälsat på Tessan, matte och husse, och övriga hundar på kennel Charming Illusion.

Tessan är en ruby tik i från samma kull som Molly, bara en modell större/grövre. 

Tessan ser ut som en kopia av Lillan, lite mer utfyllt ansikte än Lillan. Hon är tyvärr lika rymningsbenägen som Lillan också... undrar varifrån det kommer...


Tessan är nu parad med Robin: Charming Illusion Companion.

Av Camilla - 15 maj 2009 10:12

Denna ska jag se!

Sverigepremiär den 20 oktober, passar perfekt för Oskar fyller år den 29 oktober, så det kan bli hans födelsedagspresent om han vill. Annars får jag väl samla ihop ett gäng i vanlig stil och åka till bion =)

Av Camilla - 15 maj 2009 07:44

Vi har haft i uppgift (en examination) att skriva ner vår pedagogiska grundsyn nu efter en termin in på vår inriktning. Det var knotigt... inte omöjligt, men man får ju tänka till lite på vad man gjort under terminen och VFU:n.

Men sedan kommer nästa grej... Man ska läsa en basgruppskompis arbete och skicka in med kommentarer. Ta fasta på det positiva och skriver du något negativt så ska du skriva det på ett konstruktivt sätt, så att det ger något. Inte så lätt. Att kommentera själva texten, inte så svårt, men sedan när man ska komma med de andra kommentarerna... ojojoj.... Inte lätt att få på pränt.


Men det är nyttigt. Gissa om jag fick AHA-upplevelser när jag läste vad min basgruppskompis kommenterat. Skrev jag så? Menade jag verkligen så?  Hur menade hon i sin kommentar?


Idag kl 16 ska det vara kommenterat och inskickat.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards