Alla inlägg den 12 april 2009

Av Camilla - 12 april 2009 19:52

Idag fick min systerson Peter och hans flickvän Sabina, en dotter.

Känner mig gammal, jag är gamlamoster, eller blir det gamlafaster till detta nya lilla knyte.

Fast syrran är äldre, hon är farmor *fnitter* och mamma är gamlamormor.


Här går det undan =)


Nästa tillskott är beräknat till Augusti, då Ida och Erol väntar sitt andra barn.

Av Camilla - 12 april 2009 10:26

Bor på landet, så man ser många olika vårtecken.

Idag på hundarnas promenad funderade jag på vilka säkra vårtecken som jag kunde lägga märke till på vår sträcka....


Mycket humlor, trots att det var grått och rått...

Småblommor av diverse arter i väggroparna

det är väl de vårtecken som man helst vill se

utländska turister som kollar till sina stugor *skratt*


Men eftersom detta är landet så är det lite andra som man inte kan undgå att lägga märke till också:

doften av gris-/ko-gödsel, bönderna sprider sin "gödning" för fulla muggar

överkörda grodor



och sedan det jag avskyr: de hundägare som tror att det är helt okej att ge sig ut på promenader med sina hundar och INTE använda sig av hundbajspåsar! *GRRRRRR*


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards