Alla inlägg den 3 april 2009

Av Camilla - 3 april 2009 06:31

Nej, egentligen inte, men när vi tog dagens promenad, fast i går ;) så fick jag gå i t-shirt för det var varmt. Kanske inte så varmt så det räckte med t-shirt, men är det samma temperatur idag så blir det en tunnare långärmad.

Märker att de båda gamlingarna har lite svårt att orka med promenad. Dröjer fortfarande 2 veckor innan det blir Glucosamin i deras mat, så kanske de bara skulle få följa med varanna dag de där båda? Men då kanske de blir ledsna?! Vet att Lillan kommer att strutta som en tupp i en hönsgård om det blir bara hon som får följa med.

Av Camilla - 3 april 2009 06:20

Och jag är helt slut!

Denna vecka har det hänt mycket, jag har varit ensam ansvarig i min "klass" en hel dag, och det var inte helt lätt. Fast att dessa barnen känner mig och har varit "mina" ett tag nu, så var det lite testning av fröken. Dessutom, ansvarskänslan, den är enorm!

i måndags presenterade jag handdockan för dom, och vi började tillverka nya, egna dockor. I går hade jag ett pass med tematiskt arbete i båda klasserna samtidigt: idrott på ämnet, en invävt fanns svenska (läsa uppgifter) och matematik (räkna uppgifter) samtidigt som det var en samarbetsövning för dom.

Lite som behöver tänkas över, men osm helhet ger jag mig själv en tumme eftersom trots att de absolut inte gillade att få räkna på sin idrott så var det koncentration och de gjorde vad de skulle. Dockorna skulle vi kunna göra i evigheter, det finslipas detaljer dagligen och stundligen.

Igår avslutade vi dagen med lite trummor, gick i rytmer, fick klappa olika rytmer, dra ut en egen melodislinga 2-och-2, och så sjöng jag lite "Om alla som har trumma" Härliga barn!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards