Alla inlägg den 1 april 2009

VFU

Av Camilla - 1 april 2009 15:44

Man skulle försöka att använda sig av trumman, handdockan och lite annat när man var ute på VFU. Ja, jag har gjort det. Redan första veckan satte jag igång med trumman. Vi trummade lite grand på bordet och barnen fick prova på min trumma, olika rytmer och takter.  Sedan fick de tillverka egna trummor. Igår gjorde vi ett kort trumpass, och i morgon ska vi ha lite musik tillsammans.

I måndags presenterade jag min handdocka för dom, pratade engelska, och visade, varpå alla barnen började göra egna handdockor med strumpor de skulle ta med sig. Något pass till innan dockorna är färdiga, men sedan ska vi prata engelska med varandra (dom) och när min handledare kommer så ska vi göra en kort dramatisering, dela in klassen i mindre grupper om 3-4 st där de ska få göra ett kort teaterstycke. Ska bli roligt!


i morgon ska jag.... nej kanske bäst att inte säga något. Kanske någon av "mina" elever eller deras vänner läser och då är de förvarnade *skratt*

Av Camilla - 1 april 2009 15:41

Ska man få någon att gå på aprilskämten så ska man försöka att hålla sig så nära sanningen som möjligt.

Två av tjejerna i "min" klass lyckades lura mig i dag. O var först. Hon sa att jag tappat ena öronhänget, varpå jag genast kände efter. Inte hade jag gjort det - denna gången, men jag har gjort det tidigare så det blev riktigt för mig.

M.A gjorde det när de slutade, hon skrek högt "En spindel" varpå man vände sig om och tittade. Inte är jag särskilt rädd för spindlar MEN man vill ändå hålla koll på var de är...


Fröknarna hade ett bra skämt. Det görs nationella prov så det bara skriker om det i klasserna, så lärarna sa att det var något fel på proven de redan gjort (bara enstaka prov kvar) och de fick göra om allihop =)

Av Camilla - 1 april 2009 07:10

Igår vid nio tiden på kvällen var det fortfarande 10 grader varmt. Idag när vi steg upp var det 7 grader, och det är ett fågelkvitter ute som är helt underbart.

Kan det betyda att våren verkligen är här nu?

Jag hoppas det. Lite värme och solsken, blommor som börjar slå ut, hundarna och en själv kan vara ute och få frisk luft.


Igår när jag kom hem från VFU.n så var det 12 grader varmt, och härligt. Tog damerna och gick vår promenad. Jag har slarvat gruvligt med både min egen och hundarnas promenad. Jag har bortförklaringar i massor, en del helt legitima och en del kanske bara latmasken i mig som säger. Men faktum är att så länge det var snö och halt kunde jag inte, eftersom jag spänner mig i sådant väglag så att jag får ryggskott. (Psykiskt, jag vet) och har det varit under 5 grader varmt så har jag inte kunnat eftersom jag har känningar av "kärlkramp", dvs när jag fryser så blir fingrar och tår vita, de tappar känslen, och lite av motoriken. Och om man går till 3-4 om dagarna under vintern så är det mörkt när man kommer hem (tar ca 40 min Kristianstad och hem) och hur kul är det att gå i mörkret? Där ser ni, en hel del bortförklaringar ;)


Jag MÅSTE köpa Glucosamin och ge de båda gamlingarna, de orkar inte hänga med på promenaderna som vanligt. Och katten, vissa dagar kan hon inte hoppa upp där maten står, eller över grindarna alls. Frågan är bara hur jag ska lyra i PMS-Ika Glucosaminet? Hmm.... tål att tänka på!

Lillan ska få en klövjeväska, så att jag kan lägag tyngder i den, hon behöver tröttas ut mera. Fast det är ju sant, det senaste halvåret är det inte samma galna knäppa Lillan, hon rymmer inte längre (peppar, peppar....) utan håller sig på tomten.

Maten däremot: där lär hon aldrig ändra sig!

Av Camilla - 1 april 2009 07:06

Need I say more??


Får se vad dagens skämt kommer att bli... För det finns vissa som försöker.

Själv gör jag det inte, jag kan inte ljuga övertygande, det syns på mig. Och så kan jag inte hålla mig allvarlig heller ;)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards