Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Camilla - 27 mars 2009 18:16

Ni vet, just den tiden...

Nej, inte bilbesiktningen, den gick ganska ok. Ett par mindre tvåor att fixa till men inget dyrt (vad jag vet just nu)....

Och inte är det det att vi snart ska ändra till sommartid, en vecka kvar där.

Nej, det är deklarationsdags, dags att gå igenom kvitton och kolla så att allt stämmer....


Mitt är redan avklarat, ett par små klick på datorn och min deklaration är inskickad och signerad - för denna gången. 

Av Camilla - 27 mars 2009 07:09

Jag verkligen hatar att besiktiga bilen.  Brukar se till att jag har något annat den dagen så att mamma får göra det istället.

När man har äldre bilar så är det nästan alltid något fel som ska rättas till, ibland är det ett dyrt fel också (urk)... största fasan är att det ska vara ett så pass stort fel på skorven, att man får ställa den och gå resten av dagen.


Nu vet jag att det finns risk för rost på undersidan, eftersom skitebilen läcker in vatten runt framrutan som troligen blivit bytt en gång och inte tätad ordentligt vid ditsättningen.

Jag har ett skydd som jag ska ha på hade jag tänkt mig, men hittentills har jag glömt bort det. Så  jag har vatten i hela baksätet passagerarsidan. Och fram också, men bara på passagerar sidan.


Denna gången kunde jag inte leja bort det, jag har VFU bara någon km därifrån så jag får snällt göra det själv, fast det gjorde jag väl förra året också?

Av Camilla - 27 mars 2009 07:06

Inatt har Malin sovit här. Hennes lillebror skulle till tandläkaren i Karlskrona tidigt idag, så Malin har sovit här, hos mormor och morfar (och moster) och henne taxi kommer att hämta henne här istället för hemma.

Så nu ligger hon på "sitt" rum och tittar på high School Musical 3 på sin bärbara DVD.

Efter skolan idag ska hon åka hem till sin familj igen, men då är Joel här i stället. Ska hämta honom efter skolan, för i morgon ska vi bege oss  till Eko eller någon annan rolig affär så att han får välja ut en bra/fin födelsedagspresent. Han fyllde egentligen år den 13 mars, men den helgen var Indar nyvalpad så jag stannade hemma med henne och bebbarna.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards