Alla inlägg den 26 mars 2009

Av Camilla - 26 mars 2009 19:01

satt Molly och sjöng på denna, till Lindas stora förtret... hon kunde bara refrängen och den blir man rätt snart trött på =)

Av Camilla - 26 mars 2009 07:08

När man ställer ut kaninerna, så får man hämta pris om de får (94) 94,5p eller högre.

På LU hade jag en 95p på PippiLotta och så 3*94,5p på mina svarta hermelinpojkar, så jag fick gå upp två gånger.

Först för pojkarnas vinst, eftersom det är svårare att få 3/94,5p än en enda 95a. Så när jag kom upp och skulle ta pris för dom fick jag syn på en Philips elektrisk tandborste, så den snöt jag direkt.

När det var dags andra gången så tog jag 4*vattenskålar/matskålar. man skruvar fast dom på insidan av burnätet så kan man lyfta upp själva skålen, och ett rör sitter kvar som hållare, om man behöver tvätta dom etc.

Skålarna har jag kikat på många gånger innan för att köpa.


Tandborsten då.... ja det var en snilleblixt! Jag kom på Eva på Lazycroft. En dag skrev hon i sin blogg att hon köpt eltandborste till hundarna. Så det är det jag ska ha den till... Får köpa nya huvuden till den om det blir Ullared om 2 veckor.

Tandsten... att ta på tänderna där framme är ingen baggis... att ta på kindtänderna längst bak är en helt annan femma. Helst med tanke på att Lillan verkligen trycker in sina kinder. Hon gillar det INTE! Och jag gillar inte heller tandstensskrapan, den är vass och otäck. Men det blir billigare om jag gör dte hemma, och att slippa ge lugnande är ju alltid ett plus.

Helena tipsade om att använda peangen, men jag får inte riktigt till det heller....ännu.

Får väl öva!


Föräldrarna och övriga runt tittade konstigt när jag sa att jag skulle ha den till hundarna *fniss*

Av Camilla - 26 mars 2009 06:35

Fick ett mail igår från Anki, Pyrets farmor Mysan blev avlivad nästan 14 år gammal, på grund av cancer.

Skickar en stor tröstekram till Anki och främst till Ola som varit hennes husse i alla år.

Det är aldrig lätt att ta det beslutet, och när hon i övrigt var så pigg och vital, då är det hemskt. Men på grund av cancertumörens placering fanns inget annat att göra.



Av Camilla - 26 mars 2009 06:31

Vaknade idag av att det var ett konstigt ljus i rummet... Ljust men inte som vanligt solljus.

Slår upp mina ljusblå och kikar ut: det snöar igen =(

Kunde det inte vara över för denna gången?! Snö är blött, kallt, tungt och otäckt att köra i.


Himlen är dold bakom molnen, men solen belyser dom från baksida därav det konstiga ljuset.

Hundarna älskar det dock. Ja, Godis gillar snön men tycker inte om att bli blöt om tassarna. Och vem vet. Är man 9½ så kan man ju ha en del ålderskrämpor som gör att hon får ont när det är kallt. I vilket fall som helst, så är hon som en unghund på nytt när det är snö.

Lillan älskar egentligen allt. Jag tror hon har guldfisk minne, så allt är helt nytt för henne hela tiden.

Fast, det var ganska taskigt sagt. Hon rä duktig på att sitta och vänta innan hon får sin mat. Men glömmer jag bort det så utnyttjar hon det och dyker fram för att sluka sin mat på kortast möjligt tid.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards