Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Camilla - 19 mars 2009 15:22

Sitter här och gråter, så att jag knappt kan andas och är svimfärdig. Natten hade gått jättebra, valpen åt som hon skulle, och hade till och med ökat sin vikt vilket inte skett under natten innan....

Men så vände det nu på förmiddagen, hon blev slöare och slutade att äta. Och nyss tog det slut helt.


Det tillhör en uppfödares vardag, hur gärna man än skulle önska annat. Man borde inte sitta här och gråta på detta viset, efter 13 år som uppfödare, men det är hemskt!  Kämpat dygnet runt på detta visaet, och så slutar det så här.


Indra ligger i sin valpsäng och tittar på mig. Borde plocka undan allt som påminner om detta, både för hennes del och för min egen, men just nu har jag fullt upp bara att andas...


Kommer inte att blogga på några dagar nu, behöver ha distans först.


Stor kram och tack till alla som hört av sig och stötta på alla sätt under denna veckan.....

Av Camilla - 19 mars 2009 07:29

Kan jag förtydliga att det var ett MYCKET viktigt intyg på Lillans hjärta.

Är inte alla hjärtintyg viktiga då? Jovisst är de det! Och intygen på sällskapshundarna är minst lika viktiga - om inte viktigare- än de på avelshundarna!


Men nu har vi avelsregler som säger att om en hund får ett biljud konstaterat utan att ha ett intyg om UA efter 4 års ålder, så får dess avkomma aldrig gå i avel.

Eftersom Lillan har en dotter som är tänkt att gå i avel om allt är okej med hennes intyg så var det viktigt att detta blev gjort nu.

Hade hennes intyg inte varit UA, dvs OM det hade funnits ett biljud, så hade hon inte fått fler kullar, och hennes barn hade aldrig fått användas.

Och då hade min kennel varit reducerad till en enda tik tilltänkt till avel - igen...


Inte för att tala om vilken sorg och oro det ade vållat mig. Inte alla biljud är ärftliga, eller farliga. Inte alla biljud blir hjärtfel, men bara vetskapen OM att det nu finns, hade oroat en oavsett.


Så JIPPIEE!! 

Av Camilla - 19 mars 2009 06:31

Japp, både Lena och Christoffer är godkända på att skriva ut hjärtintyg som är godkända av SKK...

Pratade med Åsmund igår (som stod med en salig Lillan i famnen, hon bara älskar honom, och lite är nog känslan besvarad) och han hade också planer på att bli godkänd.  Hade inte alls varit dumt med tre godkända veterinärer på samma klinik.


Av Camilla - 19 mars 2009 06:25

Har precis gett Lill-Snuttan hennes 06.00-mat

Som jag sagt så tvivlar jag på min våg, igår åt hon 33,5 ml under ett dygn, utan att öka ett gram... Borde hon inte ha gjort det?

Mer ville hon inte äta, även om vi försöker.

Verkar fortfarande inte som om hon ökar något i vikt, ligger stadigt runt 132g.

Vänta ska jag väga henne för dagens vikt: vänta lite.... igår kväll vägde hon enligt vågen 131g (2 mindre än kvällen innan) och enligt vågen idag så är det 135g (ja, egentligen pendlar den mellan 134 och 136g, för Lill-Snuttan vill inte ligga still)

Ja, då har hon ökat i natt. Första gången som hon gör det under en natt. Men så har jag varit uppe var tredje timme och gett henne också.


Så tillbaka till rubriken, skrev in en adress i sökfältet och upptäckte att mitt lillfinger gled på musen när jag skulle klicka. Snabb koll: valpbajs... fortsatte att kolla, jodå hon hade bajsat på min ena arm och sedan hade jag fört det vidare. Tur att det finns de som lever på att tillverka tvättattiraljer, för denna veckan har det gått åt många nattlinnen, inte lätt att vara skärpt och alert när man är uppe varannan timme =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards