Alla inlägg den 23 februari 2009

Av Camilla - 23 februari 2009 17:04

Gick som en klocka idag, startade utan minsta fuss, annars har den varit minst sagt svårstartad  om den stått en enda dag, nu har denvarit stilla i 2 veckor, och ändå startade på första försöket, utan pump med gasen innan.

Körde in till Sölvesborg och tankade den full med soppa också innan, så att jag kunde vara säker på att komma fram och tillbaka, och då kommer nästa glädjebesked: den dricker mindre än i höstas. Inte ens 0,7l/m och det har den inte varit nere i tidigare.

Körde ganska så lagligt till skolan, men hem blev den rastad minsann. 140km/h inga problem!

Och allt som behövdes var att slänga ut det där jävla larmet!

Älskar min bil!

Av Camilla - 23 februari 2009 07:09

Hmm... kan det vara så som Helena sa, att jag redan fått resfeber? *fniss*

Nejdå, febern är över, men sista nedräkningen har startat. Denna veckan är det mycket som händer:

I morgon ska jag ta med mig en new zealand red hona (kanin) till Kristianstad för att leverera henne till sitt nya hem. Då är det även sista anm dag till LU i Eksjö, fast jag skickade våra anmälningar igår. Fick komplettera dom ett par gånger eftersom jag glömt födelsedatum på 4 av pappas kaniner, hjärnsläpp, men tack vare Lillemor och mailanmälan så var det snabbt avklarat!
På kvällen vid 19-tiden ska vi vara i Näsum och ultraljuda Indra för att fastställa om det är bebbar eller inte i hennes mage.

På onsdag är jag ledig (eller ledig och ledig, vi har läsdag, och då ska jag passa på att packa det mesta, och handla lite, CSN-dag)

På torsdag fyller jag 35, och vi har LUL träff i skolan hela dagen. Hur kul är det att gå i skolan 9-15 på sin 35-årsdag? Hmm..... men eftersom jag beslutat  att inte ha kalas denna gången, så får det bli så. Dricker ju heller inget så något röjarparty blir det inte.

Så på fredag är det den stora dagen, den dagen som det handlat om under ett år ungefär! Då flyger jag tillsammans med ett helt gäng från Sverige och Danmark, (ja ryktet säger från flera av Nordiska länderna, men inte i vårat gäng vad jag vet) till Cavalierernas hemalnd, då ska vi till Malvern och titta på flera underbara vackra cavalierer, bo på hotell (som nästan ser ut som ett litet slott) och umgås med likasinnade! Ska bli underbart roligt och intressant, och jag kommer hem med whiplash skada =)

Ska också träffa min brevkompis Bridgette, och kanske ett par till vänner från Facebook.

Av Camilla - 23 februari 2009 07:05

Hihi, min morgon var ganska så rolig, eller jag får nog mer skriva att idag blev jag ganska så road av att läsa några av mina vanliga bloggar. (Själv sitter jag här med rinnande näsa, ont i huvudet, och ont i käkarna eftersom jag bitit ihop under natten så jag behövde läsa något som piggade upp)

Först: GRATTIS till Peter och Per som varit i Norge och vann championatet med 7 år gamla Vouges Hanky Panky. Tycker verkligen att ni ska gå in på hans blogg och läsa om det äventyret! Skrattade på ett par ställen vill jag lova!

Dessuotm: hur härligt är det inte att få höra av en holländsk domare att man är känd för att ha vackra hundar och hålla dom i fint skick?!

Sedan gick jag vidare till Lazycrofts blogg, där man kunde läsa att Ellen utan ben börjat löpa och det planeras för grodor i vår =). Ellen utan ben var hon som jag fick visa i BT-klassen på söndagen i Tvååker i somras. Fast då hette det Ellen med bly i rumpan *fniss*


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards