Alla inlägg den 5 februari 2009

Av Camilla - 5 februari 2009 13:01

Har ju inte visat upp lilla Wilma. (Hon är inte min, bor inte här, är Emelie & Niklas hund)

Visst är hon söt? Och så charmig! Hon är korsning Papillon och Shi Tzu

Av Camilla - 5 februari 2009 12:54

Niklas är iväg på sitt håll, Emme är hos tandläkaren så Wilma är hos morfar idag. Godis har löpt färdigt (ska bada ikväll!) så det är ingen som lilla Wimlan kan eller vill leka med.

Så nu sitter hon bredvid mig på golvet och tjurar. Ibalnd skäller hon till för att tala om hur taskig hon tycker att jag är *skrattar*

Av Camilla - 5 februari 2009 10:58

Kopierat från Blocket.se nyhetssida:

Register mot djurplågareSverige 05 feb 07:12

Regeringen vill att det ska finnas ett nationellt register över alla som är belagda med djurförbud. Den som vanvårdat djur ska hindra från att kunna skaffa nya genom att flytta till andra län, uppger Ekot.

I dag är det länsstyrelsen som utfärdar förbudet mot att ha djur och flyttar någon utom den regionen så är det svårt att kontrollera om djuren följer med eller om ägaren skaffar nya.

 

Av Camilla - 5 februari 2009 09:02

Lillan HATAR när jag badar och kammar henne, verkligen avskyr. Har kommit fram till att det kan ju vara så att jag är lite hårdhänt och hon är lite håröm, vem vet.

Men igår kväll (eftermiddag) satt jag och tittade på Blå Lagunen, och Pillis skulle som alltid ligga tätt, tätt inpå mig. Så jag la henne helt sonika på mina ben och började försiktigt att kamma ut den enorma tovor som hon kan fixa på nolltid. Det gick sakta och jag var väldigt försiktig, och hon ryckte inte till en enda gång.  Jo på slutet när jag fick kämpa lite med den stora tovan som var i de mjuka håren bak på örat mot huden till. Men jag var fortfarande väldigt försiktig. Tog min trimkniv också där, hon ska ju inte ställas ut så hon behöver inte ha så väldigt tjocka öron.

När benen är bra (JAAA de är bättre redan idag, men inte bra) så ska jag bada alla tre. Två löpetikar på slutmarschen= luktar inte så gott....

Av Camilla - 5 februari 2009 08:57

Igår kväll när jag släppte ut hundarna för sista kisset så hörde jag ett weird ljud.Det lät som om det regnade, små små hårda droppar på plåttaket som är ut över trappen. Men det syntes inget, varken i luften eller på trapp och plattor. Så jag fick sträcka ut handen och då upptäckte jag att det var snö.


I natt vaknade jag av att det droppade från taket så jag antog att det rengade, vilket var en sanning med modifikation eftersom det fortfarande låg lite snö kvar när jag släppte ut ena katten vid 7 i morse.

Nu när jag kom ner strax innan nio för att riktigt stiga upp, käka frukost och försöka bli människa, då är det snöflingor stora som femkronor som dalar ner från himlen i en ganska så snabb takt. Men det är blött på marken (gräset) så det är osäkert om dte lägger sig.

I vilket fall som helst så är jag glad över att vi inte har mer obligatoriska dagar i skolan denna veckan =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards