Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Camilla - 1 februari 2009 11:59

Mamma sydde klart kläderna, inte mycket som var kvar att göra, men ändå, jag fick hjälp av henne. Här är min handdocka:

Av Camilla - 1 februari 2009 10:57

Fortsättningen på Twilight.

I höst kommer nästa film. Missa den inte!

Älskar dom!!

Av Camilla - 1 februari 2009 09:42

Jag sitter och surfar nätet, en trist och tråkig söndag. Ute är det minusgrader, om än i blygsam skala, och mulet.

Själv sitter jag och gör precis det som man inte ska göra när man är valpsugen, inte får ha fler hemma just nu för föräldrarna, och dessutom pank...

Jag surfar sidor med valpar.


Jag SKA ha en silken, när vet jag inte riktigt. Jag vill ha en med mycket färg, ingen blekfis här inte.

Hade för många år sedan en borzoi Rytzar´s Bycha, och hon var en blekfis. Själv vill jag ha djupa röda färger och gärna svart inblandat. Som en tricolour på cavaliererna men mycket mera svart och rött.


Vet två kennlar som ska ha Silken valpar i Sverige i februari, och jag känner mig som en tjurig 2-åring: Vill ha, vill ha, vill ha, vill ha!

För att ni ska få se vad jag menar så skriver jag lite länkar här:

Starcastle Hounds

Beeper & Dina

Barowiaks  Gå in på hundar och leta upp Woody
Lönnmarks Diezel är den färgen jag fastnade för, gillade honom redan som valp när jag kollade in uppf hemsida!


Tyvärr är de inte godkända som ras, mer än i Slovakien (?) men eftersom det är ett FCI-land och de kan vinan cert där, så får man som SKK-uppfödare, föda upp även SIlkens. Och Borzoi-ringen, eller är det Vinthundsklubben (?) brukar tillåta dom att vara med på sina utställning  på Vida Vättern.

Men dte kan komma att bli en godkänd ras i framtiden, när vet man bara inte riktigt ännu....


Jag ÄLSKAR dom! Och någongång ska jag ha en.

Men än så länge får jag sitta och längta mig sjuk efter dom....


Av Camilla - 1 februari 2009 08:54

Fröken frågade lille Kalle vad han skulle bli när han blev stor.

- Jag ska bli trucker, svarade Kalle.

_ Jaha, vad gör en sådan då? undrade fröken.

Kalle svarade:

- På veckorna kör man Scania och på helgerna går man på vilda partyn, dricker sprit och knullar snygga brudar.

- Nä, sa fröken. Det där får du ta tillbaka. Du måste välja ett annat yrke.

- Jaha, svarade Kalle. Då får jag väl bli lastbilschaufför då!

- Det lät bättre! Beskriv vad en sådan gör, sa fröken.

- ja, sa Kalle, en lastbilschaufför kör volvo på veckorna, på helgerna får man väl va i garaget och laga skiten, dricka billig öl och runka.....

Av Camilla - 1 februari 2009 08:52

Har väl aldrig varit med om att Lillan inte deltar i de andras lek, oavsett om hon löper eller inte. Hon är ju den outtröttliga av dom =)

Men idag är hon uppe hos mig, pendlar mellan att ligga bredvid mina fötter under skrivbordet eller att ligga i sängen.

De andra båda "kåtlisorna" är på nerevåningen och leker snusklekar. Jag har nästan nedräkning i almanackan för hur länge till vi ska behöva stå ut med det.

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards