Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Camilla - 22 januari 2009 10:42

Jag har plockat undan min våg eftersom jag blir beroende av den. Tillslut kan jag väga mig flera gånger om dagen, precis som om jag skulle gå ner mycket i vikt under dagen *skakar på huvudet*

Men nu tog jag fram den, efter 1½ vecka utan att väga mig. Och jag har minskat 1½kg. Inte illa.

Tänkte att jag skulle mäta mitt midjemått, men det är lite osäkert eftersom jag har fått mitt bråck. Jag har en bulle på magen strax ovanför midjan. Det luras lite grand.


Nu ska jag plocka undan vågen för en tid igen. Man behöver ju inte väga sig när man känner resultatet i sina kläder. Eller som i mitt fall, det klaraste exemplet för mig tycker jag är när man badar. Innan rörde jag båda sidorna i badkaret när jag badade, nu kan jag lägga händerna på var sida om låren utan att nudda badkaret. Och badlakanen som jag använde två av för att inte ha slitsar i sidan på flera centimeter, där använder jag bara ett badlakan nu =)


Men det härligaste var när jag kom tillbaka till skolan i måndags och en av mina klasskompisar sa: har du inte tappat en himla massa vikt under jullovet? Det hade jag nu inte, men det var så skönt att höra ändå. Vi hade ju inte träffats på 3-4 veckor. Min familj här hemma ser inte min viktminskning på samma sätt eftersom vi träffas var dag.

Av Camilla - 22 januari 2009 10:08

eftersom bilen inte ville starta som den skulle idag. Så jag tar en hemmadag. Eldar i pannan, rastar hundarna med jämna mellanrum, ger kaninerna under dagen när det är både ljust och någolunda torrt.



Av Camilla - 22 januari 2009 06:01

Och jag är hemma ensam.

Vaknade vid halv sex, en hel timme för tidigt, och har inte kunnat somna om. Har en lång dag idag, som jag funderar på att korta ner. Jag vill inte missa hela gympa passet, men det håller på till halv fyra, så jag är inte hemma förrän tidigast fem eftersom jag ska sola i eftermiddag. Från 8 till fem, nej det klarar inte hundarna. Oh Emme har lovat att komma och släppa ut dom ett pass, men det blir ändå för långt. Jag kortar min dag.

Dessutom, eftersom mamma, pappa, Linda och resten är i Tyskland, så är det jag som ska ge kaninerna. Jag har inte lust att ge dom så sent.

Jag får säga till i skolan och åka hem tidigare.


Och med tanke på att jag varit vaken sedan halv sex, så kommer jag att vara en robot vid 1-tiden....

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards