Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Camilla - 15 januari 2009 20:14

Idag kom det ett fint paket från Adlibris. Tre nya böcker. Eller, ja... det är ju inte riktit rätt. Det är tre dubbelvolymer. På engelska. Mycket enklare att få tag på engelska böcker skrivna av Nora Roberts, och det är inte svårare att läsa en engelsk bok än att göra det på svenska.

Idag kom del 1-4 om bröderna MacKade:
1. The Return of Rafe MacKade

2. The Pride of Jared MacKade

3. The Heart of Devin MacKade

4. The Fall of Shane MacKade


och så den sista boken innehåller också två volymer:

Once More with Feeling

och Treasure Lost, Treasure Found.


6 nya böcker att läsa. Jippiee!


Och i morgon eller på måndag borde nästa bokpaket komma, jag har köpt sex begagnade harlequin-böcker i en annons på Blocket.se . Av Nora Roberts förstås. 

Men trots att jag har så många böcker av henne nu, så är det "en piss i oceanen" för hon har skrivit måååånga mååååånga böcker. Inte bara romaner utan även sk kiosklitteratur. Kvittar mig vilket, älskar hennes böcker och sätt att skriva, härliga personporträtt och underbar, underfundig dialog med mycket undermeningar.

Av Camilla - 15 januari 2009 19:04

Jag har problem med att promenera när det är kallt, jag fryser trots varma skor, strumpor, t-shirt, tröja, jacka, halsduk och vantar. Mina fötter och händer blir alldeles vita och gör ont, för att sedan bli nomma (utan känsel).

Dessutom: är det halt ute så spänner jag mig, så att jag får ont i ryggenoch sedan kan jaginte klä på mig kläderna för värken.

Så jag har inte promenerat så mycket med hundarna på länge nu.

Men idag tog jag flickorna och gick vår promenad. Har Caesar Millans bok och efter lite läsning har jag beslutat att inte låta hundarna gå framför mig när vi är ute. Dels för att de drar så att jag får ont i kroppen, och dels för att det är ju jag som är Alpha, och inte någon av dom. Jag använde mig av små korrigeringar med kopplet, och så tsssch-ljudet.  Pyret och Godis fattade det snabbt, men det tog nästan hela rundan för Lillan att ge sig.


Igår tog jag mod till mig och ringde för att bestälal tid hos min läkare. Mina tår har bekymrat mig länge nu, fryser om fötterna, tårna ändarr färg från hudfärgade, till vita, till blå (de ser nästan döda ut) Jag har ibland blåsor på tårna som besvärar, och vissa dagar är det hopplöst med skor och strumpor.

samtidigt som tårna är ganska så känslelösa, så är de hypersensitiva, coh det är ett stort bekymmer när man ligger i sängen tex, att dra foten (genom att böja knäet) kan vara smärtsamt när foten dras över lakanet. Mina mjuka lakan känns som tagel...

Och så är det det där med min mage, misstänker att jag fått ett litet bråck i op-ärret, och doktorn ska ta en koll. Tror att det är en kombination mellan att jag bar tungt när vi städade efter kaninutställningen, och den hemska förkylningen o hostan jag ahde i slutet av december.


Får se vad doktorn säger på tisdag när jag är där...

Av Camilla - 15 januari 2009 10:57

En av mina vänner på Facebook, har gått med i Steve Stifflers fan club.

Min syster hade en valp i sin sista kull, som hade attityd. han var den som var vildast, syntes mest, tog för sig av livet, och hans namn blev Ztiffmeister. passande.

Så när Lukas gick med i Stiflers fan club, så blev jag väldigt full i skratt!

Av Camilla - 15 januari 2009 08:49

Igår kom det ett brev från Lätta Kryss, jag hade vunnit en korsordspenna (igen) och en trisslott... Tyvärr var det allt det blev av det, men mankan ju inte vara hagalen, bara att vinna på korsord är ju bra.  =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards