Alla inlägg den 5 januari 2009

Av Camilla - 5 januari 2009 15:37

var det tänkt, men jag får inte upp motorhuven. Köpte olja idag eftersom det var ynkligt nere på nålen sist jag kollade. Och att köpa olja är minsann inte det enklaste...

Jag gick in på Mekonomen i Sölvesborg och började att titta mig omkring...

var är oljan? Hittade en skylt på en hylla, men det var ju inte motorolja utan något annat. Så jag rundade hyllan och på andra sidan var det flera olika sorters. Hur vet jag vilken sort jag ska ha?

Gick fram till disken och sa HJÄLP! Vilket den söte grabben där sa: javisst=)

Så nu har jag köpt olja. Hem, försöker öppna motorhuven, nejdå, den var frusen. In och hämta nycklarna och starta. Lät bilen stå ett tag så att den blev varm, och då gick det att öppna. Fyllade på oljan och gick för att hämta papper. Har en köksrulle i baksätet, och gjorde det BIGGIGA misstaget att öppna passagerardörren bak, den enda delen av min bil där larmet sätter igång. Alla blinkisljud tic-tac-tic-tac.

Hmm.... den får stå på i 10 minuter så den larmar av sig, och så kommer nästa grej. Blinkisljusen på förarsidan hänger sig. Ingen blink, utan ett konstant ljus hela tiden. Jag stänger av och tar ut nycklarna men nej. Tillslut öppnar jag motorhuven - IGEN - och börjar att dra och slita i säkringarna. I 8 minus och frusna händer. Vad jag drog i vet jag inte riktigt, men den slutade att larma i alla fall, och inget som inte skulle lysa var igång.

Mysko bil jag har!

Av Camilla - 5 januari 2009 08:51

Hostar på morgonen och kvällen. Ingen torrhosta heller utan det "kommer mera".

Behöver inte snyta mig lika ofta så det kanske är på tillbakagång. Fast jag känner trycket runt i ansiktet, från bihålorna. Brukar få bihålsinflammation ganska så lätt. Kanske jag skulle beställa en tid hos läkaren för att se om jag får pencillin.

Feber... hmm... det beror ju på hur man räknar. Eftersom min kroppstemp ligger mellan 35,3-36,3 normalt sett, så är 36,8 gränsen till feber för mig.

(När jag låg på sjukhuset, nyopererad, så hade de tänkt ta om min temp flera gånger med ny febertermometer, innan jag kom på att tala om att jag hade så låg kroppstemp normalt sett. )


"Har man ingen feber så är bihålsinflammation inget att gnälla över" var det en sköterska på läkarstationen i sölvesborg, som sa åt mig för 12 år sedan. Jodu, grattis, ta då min, för den gör ont och jag blir matt!


Hmm, slutgnällt för denna gången? Var det inget mer jags kulle gnälla om när jag ändå höll på att skriva av mig?


Jo en sak till. Egentligen inget gnäll, utan mer en otäck sak, som enligt familjen är helt normal:

Jag har hostat och snutit mig så mycket att det känns som om jag hade en bula i magen, precis i mitten från bröstbenet och ner ca 10 cm. När jag visade det för min lillasyster så sa hon att det var magmusklerna. Likadant mamma. Otäckt, jag har aldrig kunnat känna dom så. Det gör inte ont när jag spänner det för att visa, utan bara ibland när jag hostar som värst. Provade att göra några små situps igår (halva sådana) och det gjorde fortfarande inte ont.

Jag hostar fram en 6-pack =) tror nog att jag föredrar det traditionella sättet genom att träna fram det med tortyrredskapen. *skratt*

Av Camilla - 5 januari 2009 08:48

Som tur väl är. Ska så snart jag bytt om, köra lite övningar idag också.

Någon som har tips för hur många övningar man ska göra daglien för bästa resultat?

Nu har jag köpt min maskin begagnad så jag har inga broschyrer till den, allt jag kan säga är att det är en Leisure net, Powergym. Står inga siffror, och jag vet inte hundra hur mycket tyngderna väger. Enligt Peter som jag köpte den av, så var 3 tyngder det samma som 20kg, så jag kör på två vikter när jag använder den.


Jag vill ju inte bli en muskelnisse egentligen, utan tona mina armar och ben så de är slankare och kanske då även tappa lite av gäddhänget om det är möjligt.

Av Camilla - 5 januari 2009 08:46

I morse födde hennes lilla mysiga Gretha en kull med flickor och pojkar i färgerna trefärgat och blenheim. 5 små liv var det denna gången. Eller små och små, minsan inget smått över varken Grethas eller Malvas bebbar, med de vikterna!

Önskar er allt gott och kommer att dyka upp om 4-5 veckor för att gosa valp =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards