Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Camilla - 4 januari 2009 17:20

Kan man väl kalal det. Ett stort monster som står i hallen, där jag kan träna armmuskler och benmuskler. Sådana som jag fattas nu (nej, nej de är bara i vilande läge)

Jag kan göra en himla massa saker med bänken UTOM den där rörelsen där du håller upp händerna, tar i handtag och sedan ska stänga händerna över din bröstkorg. Om ni fattar vilken jag menar. är inte byxad att röra handtagen knappt en cm ens inåt *skrattar*

får öva. Så i morgon kan jag nog knappast röra mig, blir en pina att gå i trappen. Men efter ett tag så borde jag klara det!

Skam den som ger sig!

Av Camilla - 4 januari 2009 09:12

Jag brukar säga till alla som undrar att Godis är en riktig bitch. Andra epitet är ordningspolisen, ragatan eller gamla kärringen.

Men hon funkar jättebra med Emelie och Niklas 5 åriga blandis papillon/shi tzu: Wilma. Har gjort redan från start (fast att Godis inte tål Gunilla - men vem gör det egentligen, och inte heller Nellie)


Nyårsafton skulle Emelie och Niklas ha fest i sin lägenhet, så Wilma sov över hos "mormor och morfar" och under kvällen skulle hon hoppa upp i lilla soffan hos mig och Godis... det hade inte funkat med vem som helst ska jag säga, men Wilma hoppar upp, och sätter sig på Godis..... som inte säger ett knyst!

 Sedan låg Godis och sov en bra stund med Wilma sittande på sig. Och Wilma är större än Godis kan jag ju tillägga, men Godis bryr sig inte om storleken.


Av Camilla - 4 januari 2009 09:09

Idag har hundarna gjort något som de verkligen ÄLSKAR att göra *ler*

När Joel sover hos oss, så brukar jag släppa in dom i gästrummet, så att de kan hoppa upp till honom i sängen, och snusa runt. Hans manöver brukar vara att dra täcket över huvudet för att slippa våta nospussar över hela sitt ansikte, men Lillan är smart hon, hon gräver in sitt huvid under täcket.

Pyret har inga hämningar heller, hon placerar sina imponerande 9 kg på kroppen i sängen, (hennes favorit position när hon varit dräktig: alla kilona på ens kropp, helst när man ligger på sidan) och vad ska Joel göra för att undkomam det trycket *skrattar*


Jo, han får helt enkelt stiga upp!

Mission Completed!

Av Camilla - 4 januari 2009 08:24

Och Malva förstås. I morse/natt blev Malva mamma för första gången till en svart liten tjej.

Anki sa att det var den lättaste förlossning hon varit me dom, och jag började fundera på om det är en gen som pappa Wiggo skickat med i paketet?

Lillan och Malva är halvsyskon, de har båda Wiggo som pappa, och Lillan är den av mina tikar under åren som varit bästa avelstiken (än så länge, peppar...peppar) det gick snabbt, smärtfritt och hon var en superduktig mamma.

Malva också enligt Anki.


Så ett STORT STORT GRATTIS till senaste Jankils kullen.

Och du Anki, visst är det roligt när man kan börja få valpar där man själv fött upp mamman också?

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards