Alla inlägg under november 2008

Av Camilla - 22 november 2008 08:11

För kaninerna. Jag har fyra anmälda: Pippilotta och tre hermeliner. Fast Kompis, den ena hanen, ska stanna hemma.

Jag själv är hemma, någon får ge kaninerna, och elda för det är kallt. Och hundarna kan inte vara en hel dag själva.

Mamma ville också följa med ner, gör inte mig något, jag ska försöka att plugga under tiden också.

Av Camilla - 22 november 2008 08:09

Igår såg pappa en ny mink på tomten, så han fick köra iväg och låna en fälla igen. Denna gången ska han/hon inte kunna ta några kaniner för oss! Alla burar är säkrade.... hoppas jag!

Av Camilla - 21 november 2008 06:08

Som är i morgon, säger jag till Lillans & Walters förstfödda små telningar:
Zacco, Albert, Laffen, Pepsi och Elvis!


Tänk vad ett år har gått snabbt!


Grattis mina bebbar och era ägare.

Av Camilla - 21 november 2008 06:00

Var lite varmt på rummet igår, så jag öppnade fönstret en liten stund.... och somnade. Vaknade vid fem av att det var SVINKALLT i rummet. Frossbrytningar!

Av Camilla - 20 november 2008 06:54

Jag har ju glömt: igår skrev jag och Anki hundborgarmärket, och vi båda klaarde  det (hade varit pinsamt annars om man INTE klarat det efter 17 år som hundägare och 15 år som kennelinnehavare).

Jag missade en fråga, jag trodde att hundarna hade mer superhörsel än var de har =)


Så nu ska vi beställa varsitt märke till oss =)

Av Camilla - 20 november 2008 06:41

Älskar denna sången!

Bette Midler är en underbar skådespelare och kanon sångerska. Bara kolla henne!

Av Camilla - 20 november 2008 06:36

Läste på Blocket.se idag att japanska forskare (?) lyckats pussla ihop en DNA-sträng från en nedfrusen Mammut. Innan har man lyckats att klona fram möss med DNA från utdöda möss som levt för måååånga år sedan och de tror att man ska kunna klona mammuten också.

Är vi på väg mot Jurassic Park? Är vi redo för att få fram djur som dött ut för miljoner år sedan?

Man tycker ju att folk borde blivit avskräckta från Jurassic Park-filmerna (kanonfilmer, men scenariot får en att fundera) vi vet ju inte om de var snälla djur eller blodtörstoga monster (kanske inte blodtörstiga precis, man har väl sett vad de åt, men deras temperament kan ju vara kasst!)


Hmm.....

Av Camilla - 20 november 2008 06:26

Körde inom Karlshamn och hämtade Anki, och så gav vi oss iväg till Halahult, och Blekinge Hundsim. Kan ju säga att det kändes som om vi körde, och körde, och körde rakt ut i skogen (nästan så) och huxflux så var det bara där.

In och tog av oss ytterkläder och bytte till tofflor, VARMT och så lite halt på kaklet på golvet.


Jag har aldrig varit på hundsim innan så jag stod och tittade när ägaren Irene tränade sin egen schäfer valp i badet en stund, mycket intressant att titta på, och hunden simmade hela tiden.


Sedan var det då dags för Helena och hennes Sös med bihang att prova spa´t. Ja Helena badade ju inte (frivilligt, men såg ut som om hon tagit ett dopp i slutet ändå efter att ha torkat blöta valpar) och Sös har gjort detta innan så hon var veteran, men puppisarna fick sin första simtur. Jag skötte kameran, hoppas att det blev några foto som går att använda, inte van vid den kameran, och så mycket att titta på.


Först fick de små prova att simma en kortsida upp tpå rampen så att de fick känna mark under sina tassar i slutet, här först och främst för att få igång simreflexerna. Efter att ha klarat kortsidan två-tre gånger så fick de simma halva långsidan för att sluta med hela långsidan tillsammans med mamma. Det var härligt att se! Knappt fyra minuter per valp blev det, sedan badades de och i slutet satt jag och Anki med famnen full av sovande valpar och tittade på när Anna-Théa simmade med sina tre cavalierer. Vet inte vilket som var mysigare: att titta på när de simmade eller att sitta med dom i famnen sedan. Satt med två blenheim-valpar som sov så sött. Varmt och gott var det.



Fortfarande funderingar på att prova detta med Lillan, synd bara att det är så dyrt.... på studiebidraget får man minsann inte slösa. 400:- per gång kostar det. Första tiden får man simma 2 ggr i månaden för att bygga muskler och sedan 1 gång i månaden för att underhålla. Tror inte att det hade varit problem med att få Lillan att simma egentligen, har ju varit vid havet med henne och där var hon ute i blötan utan problem, och dessutom så har jag slängt henne i bassängen här hemma (schhh, låt inte mina päron höra det)


Efter att Thea var klar med sina så var det en korsbandsopererad labbe som fick simma, syntes att han gjort det innan och att han verkligen gillade det.


Dessutom: Irene kan spå, så jag funderar på om det är mer än Lillan som ska träffa henne =)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards