Alla inlägg den 16 november 2008

Av Camilla - 16 november 2008 08:35

Igår var det utställning för kaninerna i Skepparslöv. Jag hade anmält två hanar och två honor i hermelin svart, och så Pippilotta.

Pappa hade 3 NZR honor och sina tre dvärgvädurar. Linda hade 7 risknäck.


Jag stod och pratade med en kaninköpare när pappa kom och knackade mig på armen och undrade om jag kunde tänka mig att bära lite eftersom Peter skulle köra och hämta en bil. Så jag bar kaniner nästan hela dagen till domare Kenne.  Det är faktiskt ganska kul att bära kaniner, helst till en domare som Kenne, där kan man fråga och han förklarar hela tiden, man lär sig massor!

Det slutade med att jag bar hela dagen till honom. Och idag har jag ont i knäna, låren och armarna.


Nöjd med resultaten: jaghade 2x94,5 på hanarna och 94p på honorna som bäst, Pippilotta fick 93p med avdrag för låg teckning bak.

Pappa har en ny NZR hona med 95p, denna gången från domare Monica Olsson (Eva gav honom hans första på en annan hona) och så hade han 3x94p på sina dvärgvädurar.

Linda hade 2x95 i klass A och en 94p på lilla Pelle i klass B.


Anton blev bästa junior och slog bland annat storasyster Malin (vilket han lär kommentera i evigheter) det var extra roligt eftersom det var 4 kaniner på bordet som domarna skulle välja mellan och av dessa var tre från Blekinge KAF (Malin, Anton och så Oskar Johansson)


Han-/Hon-kampen mellan Blekinge och Kristianstad vanns av Blekinge.
Den går ut på att alla utställare från respektive klubbar väljer en hona och en hane som man tror på, innan bedömningen börjar. Sedan när utställningen är över så tar man ut tre honor och tre hanar från var klubb med högst poäng. Det är inte alltid som man väljer ut den rätta kaninen för dagen, den man tror bäst på är kanske inte den som domaren gillar bäst... därav att Blekinge vann trots att vi är färre medlemmar och kristianstadklubben hade 95,5p på kanin.

Nästa kamp blir på vår utställning i Karlshamn i december (årets sista utställning)

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26
27
28 29 30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards