Alla inlägg under oktober 2008

Av Camilla - 23 oktober 2008 13:24

nej, istället packade vi in oss allihop i bilen och körde ut till Lindas jobb i hamnen. det var en STOR båt inne, kinesisk tror jag den var. Enorm. Till och med Benjamin som precis vaknat i bilstolen, tittade med stora ögon. Fast å andra sidan så var han mer intresserad av alla lastbilar som stod på planen utanför Lindas kontor.

Av Camilla - 22 oktober 2008 08:52

Men OJ vad stor den blev!

Lotta sa igår att när man stickar brukar tröjorna bli större än vad man tror, och dessutom så är jag kvar i tjockis-tänket: så stor storlek som möjligt så att det inte sitter åt. Men den blev som en tröja för två.... Varm och go, men som sagt var STOR!


Tjockis-tänk, inte för att jag är smal, men smalARE än innan. 28 kilo var borta enligt vågen i morse.


Nu kämpar jag bara för att få tillbaka håret igen. Äter Hårkontroll, alla B-vitaminer som ska, Järn, Omega-3 mm.... Mina vitamintabletter (apotekets Kvinna) är slut men på fredag ska jag köpa nya ifall det är det som fattas.

Av Camilla - 22 oktober 2008 08:48

Benjamin vurpade precis med sin lära gå bil. Inte lätt att ratta den, hålla koll på döda vinklen och kolla var alla i köket är någonstans samtidigt som man backar och svänger =)

Lill-killen vägrade att krypa eller stå av sig själv när de kom ner till oss förra helgen, men de senaste dagarna har det hänt så otroligt mycket med "Karlsson på Taket", igår tog han tag i bordsbenen och försökte resa sig upp. När  hans aktivitetsboll rullade iväg så studsade han efter på rumpan, och i går började han att "gå" när han sitter på sin Lära-Gå-bil, rör sig över större ytor dag för dag.

Så efter att ha tröstat honom medan pappa Erol fixar frukosten (äppelmos) så fick han göra näst bästa saken: äta =)


Om någon timme eller så ska jag ta honom i vagnen och gå en stor runda med honom och hundarna.

Av Camilla - 21 oktober 2008 17:11

Fniss....

När jag kom hem idag så fick jag börja med att byta bajsblöja på Benjamin Syrsa (allmänt kallad Karlsson på taket)

Den lilla stund det tog mellan att hans föräldrar åkt hemifrån för att titta på hus, och jag kom hem från skolan, så passade det lilla trollet på att prutta blöjan full, och mormor kan inte längre byta en blöja på ett bajsbarn utan att förlora frukosten =)

Så fram med täcket, av med blöjan och efter fullbordat faktum, kleta in rumpa och allt med salva innan ny blöja på. Jag som blivit så äckelmagad klarar det utan att ens få en kväljning, imponerande. Dessutom så har Benjamin varit en lätt unge att byta på, bara han får ligga och plocka med tvättlapparnas förpackning så är allt bra. Fast jag tror att han är killig i baken, för när man smörjer in den delen med silon-salvan så håller han på att krypa ur skinnet =)

Av Camilla - 20 oktober 2008 06:52

Idag är det 1½h föreläsning om Genus i Skönlitteraturen, i aulan, sedan slutar vi egentligen för dagen. Men vår basgrupp ska träffas efteråt för att gå igenom lite av de böckerna vi läst under tiden, Genusperspektivet där också. Tre böcker: Rock-Jimmy, Pizza med svamp och ost och så Eskort. De två första var roliga barnböcker, men Eskort är en tonårsbok, ganska sorglig sådan!

Av Camilla - 20 oktober 2008 06:49

Japp, det gick bra!

Lindas Rulle fick 95p, alla fick avdrag för fällning men annars bra resultat även om ingen av dom kom upp i Rulles poäng.


Pappas NZR fick igår bara 92p men dvärgvädurarna som fick 96p i klass M, fick igår 94-94,5p (honorna) och hanen 95p och Bästa Dvärgvädur. Pappa blev 3a i klass B. GRATTIS!


Om jag hörde rätt så hade Lotta och Malin 3*94p på sina kaniner.


Nu laddar dom för Bjuv första helgen i November. Mina får vänta en vecka till minst innan dom får ut på utställningarna, de är inte riktigt färdiga i pälsarna ännu. 

Av Camilla - 19 oktober 2008 10:19

Pappa, Linda och Lotta har kört dit, Pappa ställer en new zealand red hona och tre dvärgvädurar (de som fick 96 som klass M) Linda har väl ett tio tal Risknäck och Lotta vet jag faktiskt inte.

Sitter här hemmaoch väntar på resultat (hmm... får vänta längre för det är inte mycket mer än en timme sedan bedömningen började och det dröjer nog minst en timme till innan resultaten för de stora kommer fram)


Själv är jag ganska nöjd med att stanna hemma. Dels så fäller mina så det är inga som kan ställas ut utan att få bottenresultat och dels lockar edt inte det minsta att stiga upp kl 4 på morgonen en söndag =)

Av Camilla - 18 oktober 2008 19:02

Nu firar vi Benjamins 1 års kalas. Detta är hans andra kalas, hans första hade han uppe i Mellösa hos farmor och farfar.


GRATTIS BENJAMIN!

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards