Alla inlägg under september 2008

Av Camilla - 8 september 2008 12:35

Eller vad det nu heter... har aldrig tidigare haft det, men i natt satte det igång.

Vaknade vid 2-3 tiden att jag var jättekissenödig, men när jag väl satt på toastolen så kom det knappt något alls.... dessutom gjorde det ont att kissa...

Har varit så hela dagen nu, så jag orkade inte vara kvar på skolan. Dessutom så är det blod i urinen... Har tid kl halv 4 i em hos min doktor, och tills dess så rådde mig skolsköterskan att dricka mycket och med C-vitamin i. Så nu sitter jag och dricker Tranbärsjuice.

Av Camilla - 8 september 2008 06:22

men vet inte vad jags ka titta efter. Min gamla är lite si och så, går att lyssna på men allt du kan göra är att byta låt framåt, inte bakåt. Vill ha något nytt, men hittar inte rätt i djungeln. Någon som kan ge tips?


Funderar på en iPod men vet för lite....


min gamla MP3 har batteri som man får byta (inte så bra) den går att koppla till datorn via USB för att byta innehåll, och jag kopplar den med en sladd i hörlurshålet till min kasettbandspelare i bilen för att lyssna där.


Tillbaka till ipod:

hur får man in musiken?

hur laddar man upp den? inbyggt batteri? får man köpa sladdar till?

När man tittar på ipodsändningar av tv-program och musik, kostar det? Måste man vara uppkopplad på nätet?


Annat man ska tänka på??


Av Camilla - 7 september 2008 10:42

Igår hängde molnen nere på marken och skickade regn hela förmiddagen, sedan blev det en underbar dag. Idag vaknade jag till regn, och det håller i sig. Har regnat mer eller mindre oavbrutet sedan jag steg upp vid 8 tiden.

hundarna har varit ute ett par gånger, men gör det de ska snabbt för att springa in igen. 

Vad ska man göra när det regnar? Tråkigt med mörka skyar och våta marker. Eller, ja det kan väl vara fint det också.

Jag sitter vid datorn (haha, ja det märker ni väl för att jags kriver =)...) löser korsord och lyssnar på Talböcker. Skit också, jag är beroende av talböcker. Idag är det Nora Roberts (vad annat) Three Fates (på engelska) och jösses vad härligt det är att lyssna på det. Inte alls som på svenska talböcker, men man vänjer sig. Och all denna irländska dialekt som man får lyssna på i denna boken. Whoopppa!!

Av Camilla - 7 september 2008 10:37

Igår var mamma, pappa, Joel och Linda i Helsigborg och ställde ut kaninerna. Ja, Lotta, malin och Molly var också där men körde egen bil.

Pappa fick sin allra första 95p på utställning på en NZR hona, inte än 5 månader gammal. Hon var ensam i kullen och är jäkligt bra, med enbart tyska och tjeckiska linjer i stammen. Ska bli spännande att se om hon håller för ytterliggare två. Inte så ofta NZR vinner 95p. Pappa blev 3a i klass b med henne.

Linda fick 95p på både Rulle och Gosan. Rulle har nu sina tre meriterande och kan bli titulerad champion, men Linda vill vänta att skicka in så hon får fler domare på korten. Det var Gosans andra 95a.


Min egen PippiLotta fick idag 94p. Jättenöjd med lillbus =)

Av Camilla - 5 september 2008 20:11

Till SCKCS special i Helsingborg. Så många valpar anmälda att det blir två domare=)

Ska bli spännande! Både Lillan och Molly är anmälda dit.

Av Camilla - 5 september 2008 06:47

Idag är det sista dagen i veckan, sista dagen jag behöver köra till Kristianstad, i alla fall denna veckan. Är så trött när jag kommer hem så jag äter middag, badar och sover =)

Inte för att det är fysiskt ansträngande, utan psykiskt... Det tar på krafterna att få alla dessa intryck, föreläsningar, svåra ord, lära sig gruppdynamiken i klassen, lära känna varandra.

Men dessa två veckor har varit toppen! Vår Basgrupp: De Konfunderade är ett härligt gäng. Jag hoppas att det håller sig, att vi sammansvetsas riktigt för vi ska jobba ihop hela terminen och det är väl synd om vi inte kan fortsätta att trivas så här bra ihop!


Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards